Met een wereld die steeds meer afhankelijk is van internet, is online marketing van cruciaal belang geworden voor bedrijven zoals het uwe. Als u nog niet kunt kiezen tussen het uitbesteden van SEO en het bouwen van een in-house team, bent u hier aan het juiste adres.
Omdat we begrijpen hoe belangrijk deze beslissing is, en we er zijn om u te helpen deze te nemen.
Online marketing is een vorm van marketing waarbij u uw klanten bereikt via internet. Smartphones, sociale-mediasites, zoekmachines zoals Google hebben allemaal bijgedragen aan de vooruitgang van online marketing.
En met de opkomst van online marketing kwam zoekmachine optimalisatie (SEO) bovendrijven. SEO is essentieel voor elk bedrijf met een website.
Aangezien SEO zo’n cruciaal onderdeel is van de marketingstrategie van een organisatie, zou u willen dat hiervoor opgeleid personeel bij u werkt. Gelukkig zijn er professionele SEO bedrijven die dergelijke diensten aanbieden.
U kunt SEO eenvoudig uitbesteden.
SEO bedrijven bieden diensten aan die uw bedrijf helpen bij het uitvoeren van zoekmachine optimalisatie (SEO). Het doel van zoekmachine optimalisatie, of SEO, is om de positie van uw website op pagina's met zoekresultaten van zoekmachines (SERP's) te verbeteren.
Als uw website in de buurt van de top van de SERP's van zoekmachines zoals Google of Bing staat, krijgt deze meer organisch verkeer omdat de meeste gebruikers erop zullen klikken.
Aan de andere kant, als uw site niet eens op de eerste pagina staat, weet dan dat dit populaire gezegde waar is: de beste plaats om een lijk te verbergen is op de tweede pagina met zoekresultaten van Google.
Als dit gebeurt, moet u nu aan uw SEO gaan werken.
SEO uitbesteden betekent simpelweg dat u gebruikmaakt van de zoekmachine optimalisatiediensten van een externe leverancier. U kunt nog steeds enkele interne teamleden op de hoogte houden van wat het SEO bureau voor uw website doet, maar zij zijn het die voornamelijk de SEO strategieën implementeren.
Het uitbesteden van SEO heeft veel voordelen waardoor het de voorkeur verdient boven het bouwen van een intern SEO team.
Het bouwen van een intern SEO team om alle online marketingtaken uit te voeren en online marketingstrategieën te implementeren, is moeilijker dan het lijkt. U zou personeel moeten opleiden en investeren in de nodige tools. Het geven van salarisverhogingen aan de teamleden en het aanbieden van andere voordelen. Dit alles is erg kostbaar.
En het kan nog erger worden als een teamlid besluit te vertrekken. Al die investeringen in opleiding zouden verloren gaan en er zou meer moeten worden gedaan om een nieuwe medewerker op te leiden voordat hij of haar in het team kan worden geïntegreerd.
Het is dus geen verrassing dat het uitbesteden van SEO meestal goedkoper is dan het bouwen van een intern SEO team.
Een SEO bedrijf moet werknemers hebben die weten wat ze doen. Ze moeten zichzelf op de hoogte houden van alle wijzigingen die relevant zijn voor SEO. Gezien hoe algoritmen voortdurend veranderen, moeten ze de veranderingen bijhouden om al hun klanten te behouden.
Uw intern opgeleide team heeft echter geen andere klanten waar ze aan tegemoet moeten komen en is mogelijk niet zo up-to-date als een SEO bureau.
Als u een nieuw team bouwt voor het uitvoeren van SEO campagnes, moet u alle processen opzetten. Beslissen hoe nieuwe projecten, deadlines, en nog veel meer dingen moeten worden gecommuniceerd.
U kunt al deze problemen voorkomen door uit te besteden aan een SEO bedrijf. Bij een gevestigd SEO bedrijf zullen dergelijke procedures al soepel lopen.
Een ervaren SEO bureau heeft al goede contacten waar u uw voordeel mee kunt doen. Het kan u mogelijk doorverwijzen voor andere noodzakelijke diensten, zoals organisaties die outreach-diensten, webdesign, etc leveren.
Het inhuren van een extern SEO bedrijf zou u helpen een nieuw, objectief perspectief te krijgen dat u misschien niet kunt krijgen van een interne werknemer. SEO bedrijven zullen zich ook meer richten op de kwaliteit van hun werk en ideeën, omdat hun reputatie ervan afhangt.
De kans is groot dat het uitvoeren van SEO strategieën niet het enige is dat op uw takenlijst staat. Zelfs voor uw marketingafdeling moet er veel worden gedaan, behalve het implementeren van online marketingstrategieën.
Door SEO uit te besteden, kunt u middelen zoals werknemerstijd voor andere goede doeleinden gebruiken.
Professionele SEO bureaus zullen ook weten wat ze doen. Ze kunnen werken met de middelen die u heeft en een effectieve online marketingstrategie bedenken, inclusief contentmarketing, goed zoekwoordonderzoek, linkbuilding en meer. Ze kunnen dus sneller resultaten behalen dan een intern team dat u zou moeten samenstellen en opleiden.
Wanneer uw bedrijf zich in de beginfase bevindt en uw website net begint, moet u meer moeite doen voor SEO.
Wanneer u een punt bereikt waarop de SEO inspanningen van uw website al enige tijd stabiel vruchten afwerpen, kunt u uw SEO inspanningen terugschroeven. Professionele SEO bedrijven zoals SEO-SNEL begrijpen dit.
U kunt uw diensten later weer opschalen als dat nodig is.
Als u echter fulltime SEO professionals inhuurt voor een intern team, kan het verminderen van hun uren de reputatie van uw bedrijf schaden.
U moet de kosten van het uitbesteden van SEO vergelijken met de kosten van intern team voor uw SEO strategie.
U komt misschien in de verleiding om SEO uit te besteden als een manier om goedkope arbeidskrachten te krijgen, maar zo werkt het niet. Het krijgen van goedkopere arbeidskrachten zou niet uw belangrijkste focus moeten zijn als het gaat om het uitbesteden van SEO.
Het is waar dat u enkele SEO bedrijven zult vinden die verbazingwekkend lage prijzen aanbieden, maar ga voorzichtig te werk. U kunt goedkope SEO campagnes krijgen die weinig resultaat opleveren.
Zoek daarom een SEO bureau dat een eerlijk tarief rekent. Het geeft aan dat u op zoek bent naar een professioneel SEO bedrijf dat kwaliteitswerk levert.
Dat betekent echter niet dat u voor een SEO bedrijf moet gaan dat veel te duur is.
U heeft iemand nodig die ook oog heeft voor uw financiële belangen. Houd dus bij het kiezen van een SEO bedrijf rekening met uw budget.
Vraag uzelf af wat u precies nodig heeft voordat u een SEO bureau kiest.
Als u bijvoorbeeld al een basis SEO strategie heeft geïmplementeerd, hoeft u een SEO bedrijf niet te vragen om helemaal opnieuw te beginnen. U kunt dus dienovereenkomstig onderhandelen over de vergoedingen. Het zal het SEO bedrijf ook helpen beslissen over een juiste en effectieve SEO strategie, rekening houdend met wat er al is gedaan.
Wilt u meer kwalitatieve backlinks? Bent u bang dat uw aanwezigheid op sociale media niet zo goed is als u zou willen? Wilt u meer diepgaand zoekwoordenonderzoek?Is er een specifiek onderdeel van uw online marketingstrategie waarbij u hulp wilt?
Stel uzelf dit soort vragen voordat u beslist in welke soorten SEO Diensten u moet investeren.