Online marketing verwijst naar een reeks strategieën en activiteiten die bedrijven moeten ondernemen om potentiële klanten te overtuigen om hun producten of diensten te kiezen. Een solide marketingstrategie moet de aandacht van de doelgroep trekken en zakelijke relaties met toekomstige klanten creëren.
Laten we eerlijk zijn: de concurrentie op de markt wordt steeds moordender en komt van links, rechts en door het midden. Met concurrentie van bestaande bedrijven en nieuwkomers is het cruciaal dat u zich onderscheidt van de rest. En een effectieve manier om dit te doen, is uzelf op de markt brengen.
Hier zijn enkele technieken die u kunt gebruiken om autoriteit te vestigen en de resultaten van uw online marketing te verbeteren:
Vergroot uw autoriteit via blogs, video, enz. Niet alleen zullen mensen uw expertise zien (zelfs als u niet in het bezit bent van een academische graad), zullen mensen van de media uw blog of video vinden en u interviewen als een expert op het gebied.
Gebruik een autoriteitsfiguur. Bent u (nog) geen autoriteit? Het is gemakkelijk om iemand te vinden die zijn autoriteit gebruikt.
Gebruik autoriteit uit andere bronnen. Hoeveel blogs en websites promoten het feit dat ze te zien waren op het nieuws of in de landelijke media?Brand uzelf. In de wereld van vandaag hebt u geen formele titel nodig om expertise en autoriteit te vestigen. Vraag het maar aan bekende youtubers.>
Maak virtual attributes. Er wordt gezegd dat bezoekers van een website binnen enkele seconden een beslissing nemen. Een generiek template zal het niet gaan maken. Investeer in een aangepast ontwerp, logo en fotografie.
Domain Authority (DA) verwijst naar een score die aan uw website wordt gegeven op een schaal van 1 - 100, waarbij 1 de laagste is en 100 de hoogste. Deze score voorspelt de waarschijnlijkheid dat uw website voor belangrijke zoektermen scoort ten opzichte van uw concurrenten.
De term werd gekapitaliseerd door MOZ, die een algoritme ontwikkelde dat alle belangrijke zoekwoordfactoren combineerde in een score genaamd Domain Authority.
Er zijn veel verschillende versies van Domain Authority, ontwikkeld door andere SEO-sites, die vergelijkbare rangkingfactoren combineren, die allemaal een score voor uw domein opleveren.
Hoewel de meeste vergelijkbaar zijn, is het het beste om ten minste twee verschillende scores te gebruiken om een nauwkeuriger overzicht te krijgen van wat een positieve of negatieve invloed kan hebben op uw marketinginspanningen en hoe u kunt concurreren met uw online concurrentie.
We raden aan een combinatie van Ahrefs en MOZ te gebruiken.