SEO SNEL bedrijfslogo

Customer Lifetime Value

Customer Lifetime Value

Customer Lifetime Value

Customer Lifetime Value (CLV), ook wel Lifetime Value (LTV) genoemd, is de winstmarge die een bedrijf verwacht te verdienen over de volledige zakelijke relatie met de gemiddelde klant.

De customer lifetime value moet rekening houden met de kosten van klantenwerving, lopende verkoop- en marketingkosten, bedrijfskosten en natuurlijk de kosten die nodig zijn om het product en de diensten die het bedrijf verkoopt te vervaardigen.

Veel bedrijven hebben een kortzichtige aanpak door deze waardevolle statistiek over het hoofd te zien en in plaats daarvan te optimaliseren voor een enkele verkoop op korte termijn. Het is nog steeds belangrijk om nieuwe klanten te vinden voor de groei van het bedrijf, maar het optimaliseren van de lifetime value van bestaande klanten is ook essentieel voor een bedrijf om een levensvatbaar bedrijfsmodel in stand te houden.

Sterker nog, een toename van het klantbehoud met slechts 5% blijkt de winst overal te verhogen van 25% tot 95% .1 Met dit in gedachten is het verhogen van de customer lifetime value essentieel.

Berekening van de lifetime value van de klant

hoe u de lifetime value en de customer lifetime value kunt berekenen:

Aangezien de waarde van de klant een financiële projectie is, moet een bedrijf weloverwogen veronderstellingen maken. Om bijvoorbeeld de CLV te berekenen, moet een bedrijfseigenaar een schatting maken van de waarde van de gemiddelde verkoop, het gemiddelde aantal transacties en de duur van de zakelijke relatie met een bepaalde klant. Gevestigde bedrijven met historische klantgegevens kunnen hun customer lifetime value nauwkeuriger berekenen.

Dus, hoe berekenen bedrijven de lifetime value van klanten?

Bereken eerst de lifetime value door de gemiddelde waarde van een verkoop, het gemiddelde aantal transacties en de gemiddelde retentieperiode van de klant te vermenigvuldigen.

Lifetime value = gemiddelde verkoopwaarde × aantal transacties × retentietijd
,br> Aangezien de lifetime value van een klant wordt berekend in termen van bruto-inkomsten, wordt er geen rekening gehouden met de bedrijfskosten. Hoeveel heeft het gekost om het product te maken, te adverteren en bewerkingen te beheren? Houd rekening met deze bedrijfskosten bij het berekenen van de lifetime value van de klant.

Customer lifetime value = gemiddelde verkoopwaarde × aantal transacties × retentietijd × winstmarge

Of gewoon:

Customer Lifetime Value = Lifetime Value × winstmarge

De voordelen van het gebruiken van de Customer Lifetime Value

Het is gemakkelijk om altijd op het heden te focussen, maar dit is vaak niet de beste manier om de volledige potentiële waarde van elke klant te benutten. Als u bijvoorbeeld naar conversieratio's en eerste aankopen kijkt terwijl u de lange termijnwaarde van klanten negeert, kan dit marketeers ertoe leiden middelen te investeren in het verwerven van "goedkope" klanten met een lage totale omzetwaarde, in plaats van meer te betalen om klanten te werven die een gestage stroom van inkomsten genereren in de komende jaren. Evenzo moeten marketeers en retentie-experts hun middelen richten op het onderhouden van klantrelaties met klanten die op lange termijn een bron van substantiële inkomsten zullen blijven, terwijl middelen worden bespaard die zouden worden verspild aan klanten met een lage waarde.

Wanneer een bedrijf een betrouwbare manier heeft om CLV te voorspellen, zal het mogelijk zijn om klantrelaties beter te beheren, de effectiviteit van marketing- en retentieacties te maximaliseren, de middelen te optimaliseren waarin is geïnvesteerd voor het behouden van elke klant en het beter verkrijgen van nauwkeurige klantstatistieken.

Kortom, het doel van het gebruik van CLV is om zich te concentreren op het vinden, koesteren en behouden van die klanten die op lange termijn de meeste waarde voor het bedrijf creëren.

Google Tag Management beheer

Wij zijn uw partner als het gaat om Google Tag Management beheer. We maken uw website sneller. Hierdoor zal uw bedrijf online beter worden gevonden. Persoonlijk contact en een hoge mate van service zijn hierbij belangrijk. Een vast contactpersoon zal u begeleiden en bij vragen wordt u direct geholpen. We verlaten de opdracht pas als u tevreden bent.
  1. Home
  2. Customer Lifetime Value

Content Marketing

Content Marketing

Content is altijd koning, maar de heerser van vandaag heeft een vreemde vorm van democratie gekozen. Uw koning moet de mogelijkheid hebben om de meerderheid te sussen.

Evolved Search Engine Optimization

Evolved Search Engine Optimization

SEO blijft veranderen en we zijn voortdurend in ontwikkeling om de best mogelijke resultaten te leveren. Wij zullen het plan dat werkt voor u maken.

Pay Per Click (PPC)

Pay Per Click

Zoekmachines besteden meer tijd aan premium voorpagina's met betaalde onroerend goed vermeldingen. U moet daar ook deel van gaan uitmaken. Wij bouwen een krachtige PPC Campagne.

Pay Per Click

Conversie Optimalisatie

Conversie Optimalisatie

Maak van uw toevallige bezoekers betalende klanten. Ga dan naar de volgende stap en zet ze om in Brand Advocates, die het woord, het woord van uw merk, zullen verspreiden. Start vandaag met Conversie Optimalisatie.

Conversie Optimalisatie

Web Ontwikkeling

Web Ontwikkeling

Krijg een website die werkt. Moderne klanten hebben hoge verwachtingen, de oude site is gewoon niet meer van deze tijd. Maak vandaag een nieuwe start. Een moderne website die geschikt is voor elk scherm.

Web Ontwikkeling

Sociale Media marketing

Sociale Media Marketing

Bouw een gemeenschap van Brand Advocates. Laat hen het woord van uw bedrijf verspreiden. Onze social media experts helpen u om klanten op de juiste platforms aan te trekken. Begin vandaag nog!

Sociale Media Marketing

Optimalisatie

Onze zoekmachine optimalisatie (SEO) diensten zijn ontworpen om de zichtbaarheid te verhogen binnen de algoritmische ('natuurlijke', 'organische' of 'vrije') zoekresultaten om kwalitatief en gericht verkeer te leveren naar uw website. We zijn een full-service online marketing bureau en specialist in SEO en de #1 op het gebied van online marketing in Nederland. Het optimaliseren van uw website is ons dagelijks werk. Online marketing bureau SEO SNEL.

Optimalisatie »

Webteksten

Het produceren van content die prospects en klanten bezighoudt, is de grootste uitdaging van content marketing waar bedrijven vandaag de dag mee geconfronteerd worden. Wij hebben de tijd, inzet en middelen die nodig zijn om waardevolle content activa voor uw team te creëren. Wij hebben de beste SEO tekstschrijver in huis die SEO teksten schrijft voor uw website en SEO tips geeft. Deze tekstschrijver werkt volgens een SEO Checklist en zal uw SEO teksten op een professionale manier schrijven.

Webteksten »

Webstatistieken

Google Analytics is één van de meest doeltreffende instrumenten in online marketing. Door gebruik te maken van Google Analytics data kunnen wij niet alleen inzicht krijgen in hoeveel verkeer er naar uw site komt, maar ook waar het verkeer vandaan komt en wat gebruikers ter plaatse doen. Een Google Analytics account is onmisbaar voor elke website en onze Google Analytics consultant helpt u graag bij het installeren en het uitlezen van de statistieken van uw website.

Webstatistieken »

Zoekmachine Optimalisatie

Het bouwen van een solide basis voor economische groei. Technische SEO analyse is de basis van elke levensvatbare SEO campagne. Zonder deskundige website-analyse, is het onmogelijk om te weten hoe en of de zoekmachines uw website zien. We bieden de beste SEO (Search Engine Optimization) en online marketing diensten van Nederland. Onze SEO diensten bieden de garantie op een toppositie in Google. Neem vandaag nog contact met ons op en uw website zal snel stijgen.

Zoekmachineoptimalisatie »

Zoekmachine Adverteren

We begrijpen dat het succes van gerichte reclame een samenwerkingsverband is. Wij willen samen met u de zoekwoorden en de belangrijkste zinnen, die relevant zijn voor rankings, verbeteren. Een Google AdWords expert zal samen met u bepalen welke zoekwoorden de meest kansen hebben om te groeien. Aan de hand van de SEO score en SEO check van uw website beoordelen wij of de uitslag die de SEO check laat zien het noodzakelijk maakt om de SEO content van uw SEO website aan te passen.

Zoekmachine Adverteren »

E-mail Marketing

Wat is e-mail marketing? E-mail marketing is een vorm van direct marketing die gebruik maakt van e-mail om een commerciële boodschap, over een product of dienst van uw bedrijf, aan potentiële en huidige klanten over te brengen. E-mail marketing is een vorm van viral marketing en direct marketing waarmee u tegen lage kosten kunt adverteren. Onze e-mail marketing consultant kent alle marketing trends op het gebied van e-mail marketing en helpt uw bedrijf met het maken van effectieve mailings

E-mail Marketing »

Internet Adverteren

Zoals PPC (pay per click) al aangeeft, betaalt u wanneer bezoekers klikken op uw advertentie. Met andere woorden u betaalt alleen voor het daadwerkelijk doorklikken naar uw website. Met PPC (pay per click) marketing kunt u tegen lage kosten adverteren op het internet. Uw website wordt weergegeven volgens uw bod voor een bepaald zoekwoord. Onze online marketing consultant bedenkt de beste marketing strategie voor uw bedijf. Met Google Adwords Pay Per Click adverteren kunt u altijd op de eerste plek staan.

Internet Adverteren »

Facebook Adverteren

Sociale Media Advertentie Diensten. Bereik uw doelgroep. Dankzij sociale media reclame kunnen merken gerichte advertenties leveren aan gekwalificeerde gebruikers en efficiënter verkeer naar hun websites leiden. Sociale media reclame zorgt voor micro-targeting van uw core doelgroep op basis van onder andere de locatie, leeftijd, geslacht en interesses. Adverteren op Facebook doet u tegen lage kosten. Facebook Marketing en een advertentie op facebook trekt altijd de aandacht van uw doelgroep.

Facebook Adverteren »