Een advertorial is een advertentie in een krant, tijdschrift of een website waarbij informatie over het product wordt verstrekt in de vorm van een artikel. Meestal betaalt een merk de uitgever voor een dergelijk artikel.
Advertorials, soms ook native advertising genoemd, zijn stiekeme dingen. Door reclame te combineren met wat lijkt op een traditioneel tijdschriftartikel, hebben advertorials een hoog slagingspercentage om het publiek aan te moedigen, grotendeels dankzij hun uiterlijk. U zult waarschijnlijk een grote tijdschriftachtige kop, heldere, opvallende afbeeldingen of foto's zien en tekst dat net zo uit ziet als het laatste artikel dat u zojuist hebt gelezen voordat u de pagina omsloeg.
Deze advertorials zijn een combinatie van reclame en redactionele content (geschreven artikelen). In plaats van een traditionele en voor de hand liggende advertentie, kunnen merken ervoor kiezen om deze kant op te gaan wanneer ze een advertentieplaatsing in een publicatie kopen. Omdat de advertorial is ontworpen om op de rest van de publicatie te lijken, kunnen lezers het artikel lezen alsof het deel uitmaakt van de content van een tijdschrift, een pluspunt in termen van merkbetrokkenheid.
Advertorials worden vaak gebruikt in gedrukte publicaties, maar dat is niet de enige plaats waar u ze kunt vinden. Meer en meer duiken advertorials op op websites, ontworpen om eruit te zien als alle andere gerichte content die u kunt vinden op de webpagina, maar in plaats daarvan heeft een merk er bewust voor gekozen om zo zijn producten of diensten te promoten.
Een hoofddoel van advertorials is om verkeer naar uw website te leiden. Hun doel is niet om de zichtbaarheid van zoekopdrachten te vergroten, maar als uw advertorial aantrekkelijk en goed is, kan het een enorme zegen zijn voor uw site wat betreft verkeer, en de rol die het speelt bij het aanwakkeren van toekomstige conversies / verkopen.
Een groot positief punt van advertorials is dat ze veel uitgebreider en informatiever zijn dan andere vormen van veelgebruikte advertenties, zoals banneradvertenties. Het redactionele stuk kan veel informatie bieden over wat u aanbiedt, waardoor de lezer een beter idee krijgt van wat u hem kunt bieden.
Het is bekend hoe voordelig het voor uw bedrijf kan zijn als u trouwe groep social media volgers heeft, en advertorials kunnen u helpen deze op te bouwen. Als u goed onderzoek hebt gedaan en een doelgroep hebt gespecificeerd die geïnteresseerd zal zijn in wat u aanbiedt, kunt u uw algehele groep volgers eenvoudig vergroten.
Zowel advertorials als display-advertenties worden gebruikt door bedrijven en adverteerders voor het verkopen van producten en diensten. Terwijl advertorials de vorm aannemen van een artikel dat is ontworpen om een product aan een lezer te verkopen, worden display-advertenties weergegeven als een eenvoudige boodschap of afbeelding. Bedrijven gebruiken advertenties of advertorials afhankelijk van hun bedrijfsmodel en doelstellingen.
Laten we eens kijken naar enkele van de significante verschillen tussen advertorials en advertenties.
Advertorials zijn zichtbaar over de gehele content van een pagina. Het kan gebeuren dat lezers een hele advertorial doorlezen en nog steeds niet doorhebben dat een adverteerder een product probeert te verkopen.
In een advertorial krijgt een adverteerder meer mogelijkheden om een lezer te overtuigen voor het kopen van een product, terwijl een display-advertentie onmiddellijk effect heeft op de lezer.
Doorgaans wordt display-advertenties gebruikt om een product of logo te branden. Een bedrijf voert een reclamecampagne om een consument bloot te stellen aan zijn imago. Het bevat meestal een enkele foto van het vlaggenschipproduct van de bedrijven zowel met of zonder woorden.
Een advertorial wordt echter niet gebruikt voor branding, voornamelijk omdat het een lang tekstblok bevat dat niet gemakkelijk te onthouden is zoals dat bij een afbeelding of bericht in een display-advertentie wel het geval is.
Meestal hebben advertorials en advertenties dezelfde prijs als ze dezelfde ruimte innemen. Soms kunnen bedrijven echter voor een copywriter kiezen om de content voor de advertorial te schrijven, in welk geval de advertorial veel meer kan kosten dan een afbeelding of een eenvoudig bericht dat in een advertentie wordt getoond.
Doorgaans worden display-advertenties door adverteerders gebruikt om een eenvoudige en duidelijke boodschap over te brengen.