Google Tag Manager
Google Tag Manager
Google Tag Manager is een gebruiksvriendelijke oplossing voor het beheren van tags of JavaScript-snippets die informatie op uw website of mobiele app naar derden verzenden. Het toevoegen van nieuwe producten aan uw site, inclusief AdWords Conversies bijhouden, DoubleClick Floodlight en natuurlijk Google Analytics, wordt hiermee een koud kunstje.
GTM maakt uw leven eenvoudiger door het vereenvoudigen van het proces om deze JavaScript-snippets aan uw website toe te voegen. In plaats van de code op uw website bij te werken, gebruikt u de interface om te bepalen welke actie er moet worden geactiveerd op welke pagina. GTM voegt vervolgens de juiste tracking toe aan uw site om te controleren of alles werkt.
Google Tag Manager bestaat uit deze drie hoofdonderdelen:
• Tag: een snippet (meestal JavaScript) wordt toegevoegd aan een pagina.
• Triggers: bepaalt wanneer en waar tags worden uitgevoerd.
• Variabelen: wordt gebruikt om informatie te ontvangen of op te slaan die door tags en triggers worden gebruikt.
Voor en na Google Tag Manager
Vóór Google Tag Manager moest de JavaScript code op uw website of mobiele app uit hard-code bestaan. Met andere woorden, u werd gedwongen om samen te werken met ontwikkelaars om zelfs maar de minste wijzigingen in uw tracking aan te brengen. Als u degene bent die verantwoordelijk is voor het bijwerken van uw site, kan het bijhouden van bepaalde links of formulieren vereisen dat u JavaScript / jQuery moet aanpassen om precies datgene te meten dat u wilt weten.
Tag Manager biedt u een gebruiksvriendelijke gebruikersinterface waarmee u stapsgewijs codes kunt maken, waardoor u geen uitgebreide ervaring met JavaScript hoeft te hebben. Om aan de slag te gaan, voegt u de op maat gemaakte trackingcode, ook wel de containertag toe aan uw website of mobiele app.
Google Tag Manager Installeren
Wanneer Google Tag Manager geïnstalleerd is kunt u iedereen met de juiste gebruikersrechten toestaan tags aan uw website toe te voegen, te wijzigen en te debuggen. U kunt het gebruiken om de tags op uw website te beheren en bij te stellen terwijl het de JavaScript code aan uw site toevoegd.
Waar moet de Google Tag Manager snippet worden geplaatst?
Het wordt door Google aanbevolen om de containercode direct voor de body-tag te plaatsen, maar bij de plaatsing van Google Tag Manager zit het anders. In plaats van het in de bodysectie te plaatsen, heeft Google Tag Manager de container gesplitst, waarbij er één in het gedeelte en de andere in de gedeelte geplaatst moet worden.
Waar kan ik de Google Tag Manager snippet vinden?
Google Tag Manager biedt u de exacte code en instructies voor waar u het aan uw website kunt toevoegen. De installatiecode vindt u in de navigatie bovenaan, onder de optie Beheerder. Dan ziet u onder de containerinstellingen een optie voor 'Google Tag Manager installeren'.
Wat doet de Google Tag Manager code?
In het eerste deel zien we een scripttag. Het script hierbinnen is een JavaScript-functie die uw specifieke container op uw pagina laadt. Dit gebeurt door een nieuwe scripttag te maken en de bron naar de URL in te stellen in uw Tag Manager-container. Dit is het belangrijke deel: het moet in het head gedeelte worden geplaatst.
Het vertelt uw pagina ook om uw GTM-container asynchroon te laden, wat betekent dat de rest van de pagina kan worden geladen terwijl Google zijn ding doet.
In het tweede deel zien we een no-script-tag. Dit werkt als een back-up, zodat u gebruikers zonder Javascript kunt volgen. De no-scripttag vertelt de browser, wanneer deze geen JavaScript heeft ingeschakeld en rendert dan een iframe-versie van de GTM-container op de pagina. Bepaalde tags en pixels kunnen zo geconfigureerd worden, zodat ze nog steeds correct te laden, zelfs bij mensen zonder JavaScript. Dit deel van de snippet wordt in het gedeelte van de wensite geplaatst, en is eigenlijk alleen van toepassing wanneer u het belangrijk vindt om niet-JS-gebruikers te volgen.
Implementatie van Universal Analytics via GTM
Google Tag Manager (GTM). GTM is in 2012 geïntroduceerd en helpt marketeers en conversie optimalisatie consultants met een probleem dat ze in het verleden hadden: het implementeren van veel verschillende soorten code op een site om de statistieken te volgen.
Stap 1: maak een account aan
Nadat u bent aangemeld bij GTM, moet u eerst een account maken. Dit kan handig zijn als u voor meerdere klanten werkt, omdat u voor elk daarvan een afzonderlijk account wilt.
Een nieuw account maken in Google Tag Manager
Het account bevat de GTM-container-ID voor uw site. U moet het type container (Web, iOS of Android) kiezen en op de knop "Maken" klikken. Dat krijgt u vervolgens de GTM-code.
Google Tag Manager-code
Ik heb een container gemaakt met mijn domeinnaam zodat ik de site gemakkelijk kan identificeren. Als ik een andere container wilde toevoegen (bijvoorbeeld voor een mobiele app voor mijn site), zou ik dit via de accountpagina kunnen toevoegen.
Stap 2: Maak een tag
Vervolgens moet u een tag maken. Klik op de knop "nieuwe tag" en selecteer vervolgens de tag die u wilt toevoegen.
Maak een GTM-tag
kies tagtype
Geef de tag een naam die gemakkelijk te onthouden is. Ik gebruik bijvoorbeeld een naam die de initialen van mijn site bevat plus het type tag dat ik gebruik.
Stap 3: voeg uw tracking-ID toe
Zoek vervolgens uw tracking-ID voor de site op in uw Google Analytics-account. Ga naar het admin-gedeelte, selecteer de eigenschap, klik op tracking-info en vervolgens op trackingcode. De analyse-ID staat bovenaan de pagina. Kopieer dit en plak het in het juiste vak in GTM.
voeg trackng-ID toe aan Google Tag Manager
Stap 4. Kies wat en waar u wilt volgen
Bepaal vervolgens wat u wilt volgen. Voor een analyse-implementatie zijn dit meestal paginaweergaven, om te repliceren wat uw bestaande analysecode doet. In dit stadium kunt u ook beslissen waar de tag moet worden geactiveerd. Gebruik voor analyse opnieuw 'alle pagina's'. Druk op de knop "Maken".
kies wat u wilt volgen
Stap 5: zorg ervoor dat uw site gereed is
Als u al GTM-instellingengereed heeft staan, dan zou de volgende stap zijn om te publiceren, maar aangezien dit mijn eerste implementatie was, moest ik mijn site voorbereiden. Omdat het een WordPress-site is, betrof dit meerdere plug-ins. Dus ik heb dat geïnstalleerd en mijn GTM-container-ID toegevoegd.
Stap 6: Voorbeeld bekijken en publiceren
Wanneer uw site gereed is, is het tijd om GTM te laten werken. U hebt de keuze om de code onmiddellijk te publiceren of om er eerst een voorbeeld van te bekijken. Met voorbeeldweergave kunt u controleren of de tag wordt geactiveerd.
voorbeeld tag
In de voorbeeldmodus kunt u door een bezoek aan de site zien welke tags worden geactiveerd.
laat zien welke tags worden geactiveerd
Wanneer u tevreden bent en uw tags werken, klikt u op "publiceren" en de code is live. Google Tag Manager houdt tags, triggers en variabelen bij. Telkens wanneer u iets nieuws toevoegt, wordt er een nieuwe versie voor u gemaakt om aan te werken. U kunt ook in het dashboard zien wanneer u niet-gepubliceerde wijzigingen heeft.
Stap 7: verwijder de dubbele code
De meeste mensen hebben al een Google Analytics-implementatie op hun site. Als u wilt dat uw statistieken betrouwbaar zijn, moet u de oude code verwijderen en Analytics alleen uitvoeren via GTM.
Als u zeker wilt weten dat slechts één exemplaar van de trackingcode wordt uitgevoerd, helpt de Chrome-plug-in, Google Tag Assistant. Nadat ik dit had gebruikt om te controleren, zocht ik door mijn WordPress-plug-ins en themabestanden om er zeker van te zijn dat ik alle oude code had gevonden en verwijderd.
Stap 8: Controleer uw statistieken
Als het op Analytics aankomt, is een beetje regelmaat een goede zaak. Voor de eerste week na het maken van de switch controleerde ik dagelijks mijn Analytics-dashboard om ervoor te zorgen dat er geen onverklaarbare statistieken te zien waren.
Google Tag Manager installeren
Bureau SEO-SNEL helpt u met het installeren van Google Tag Manager. Onze ervaren ontwikkelaars weten precies waar ze de code moeten plaatsen. Persoonlijk contact en een hoge mate van service zijn hierbij belangrijk. Een vast contactpersoon zal u begeleiden en bij vragen wordt u direct geholpen. We verlaten de opdracht pas als u tevreden bent.
-
Home
-
Google Tag Manager
Content Marketing
Content is altijd koning, maar de heerser van vandaag heeft een vreemde vorm van democratie gekozen. Uw koning moet de mogelijkheid hebben om de meerderheid te sussen.
Evolved Search Engine Optimization
SEO blijft veranderen en we zijn voortdurend in ontwikkeling om de best mogelijke resultaten te leveren. Wij zullen het plan dat werkt voor u maken.
Pay Per Click (PPC)
Zoekmachines besteden meer tijd aan premium voorpagina's met betaalde onroerend goed vermeldingen. U moet daar ook deel van gaan uitmaken. Wij bouwen een krachtige PPC Campagne.
Conversie Optimalisatie
Maak van uw toevallige bezoekers betalende klanten. Ga dan naar de volgende stap en zet ze om in Brand Advocates, die het woord, het woord van uw merk, zullen verspreiden. Start vandaag met Conversie Optimalisatie.
Web Ontwikkeling
Krijg een website die werkt. Moderne klanten hebben hoge verwachtingen, de oude site is gewoon niet meer van deze tijd. Maak vandaag een nieuwe start. Een moderne website die geschikt is voor elk scherm.
Sociale Media marketing
Bouw een gemeenschap van Brand Advocates. Laat hen het woord van uw bedrijf verspreiden. Onze social media experts helpen u om klanten op de juiste platforms aan te trekken. Begin vandaag nog!
Optimalisatie
Onze zoekmachine optimalisatie (SEO) diensten zijn ontworpen om de zichtbaarheid te verhogen binnen de algoritmische ('natuurlijke', 'organische' of 'vrije') zoekresultaten om kwalitatief en gericht verkeer te leveren naar uw website. We zijn een full-service online marketing bureau en specialist in SEO en de #1 op het gebied van online marketing in Nederland. Het optimaliseren van uw website is ons dagelijks werk. Online marketing bureau SEO SNEL.
Optimalisatie »
Webteksten
Het produceren van content die prospects en klanten bezighoudt, is de grootste uitdaging van content marketing waar bedrijven vandaag de dag mee geconfronteerd worden. Wij hebben de tijd, inzet en middelen die nodig zijn om waardevolle content activa voor uw team te creëren. Wij hebben de beste SEO tekstschrijver in huis die SEO teksten schrijft voor uw website en SEO tips geeft. Deze tekstschrijver werkt volgens een SEO Checklist en zal uw SEO teksten op een professionale manier schrijven.
Webteksten »
Webstatistieken
Google Analytics is één van de meest doeltreffende instrumenten in online marketing. Door gebruik te maken van Google Analytics data kunnen wij niet alleen inzicht krijgen in hoeveel verkeer er naar uw site komt, maar ook waar het verkeer vandaan komt en wat gebruikers ter plaatse doen. Een Google Analytics account is onmisbaar voor elke website en onze Google Analytics consultant helpt u graag bij het installeren en het uitlezen van de statistieken van uw website.
Webstatistieken »
Zoekmachine Optimalisatie
Het bouwen van een solide basis voor economische groei. Technische SEO analyse is de basis van elke levensvatbare SEO campagne. Zonder deskundige website-analyse, is het onmogelijk om te weten hoe en of de zoekmachines uw website zien. We bieden de beste SEO (Search Engine Optimization) en online marketing diensten van Nederland. Onze SEO diensten bieden de garantie op een toppositie in Google. Neem vandaag nog contact met ons op en uw website zal snel stijgen.
Zoekmachineoptimalisatie »
Zoekmachine Adverteren
We begrijpen dat het succes van gerichte reclame een samenwerkingsverband is. Wij willen samen met u de zoekwoorden en de belangrijkste zinnen, die relevant zijn voor rankings, verbeteren. Een Google AdWords expert zal samen met u bepalen welke zoekwoorden de meest kansen hebben om te groeien. Aan de hand van de SEO score en SEO check van uw website beoordelen wij of de uitslag die de SEO check laat zien het noodzakelijk maakt om de SEO content van uw SEO website aan te passen.
Zoekmachine Adverteren »
E-mail Marketing
Wat is e-mail marketing? E-mail marketing is een vorm van direct marketing die gebruik maakt van e-mail om een commerciële boodschap, over een product of dienst van uw bedrijf, aan potentiële en huidige klanten over te brengen. E-mail marketing is een vorm van viral marketing en direct marketing waarmee u tegen lage kosten kunt adverteren. Onze e-mail marketing consultant kent alle marketing trends op het gebied van e-mail marketing en helpt uw bedrijf met het maken van effectieve mailings
E-mail Marketing »
Internet Adverteren
Zoals PPC (pay per click) al aangeeft, betaalt u wanneer bezoekers klikken op uw advertentie. Met andere woorden u betaalt alleen voor het daadwerkelijk doorklikken naar uw website. Met PPC (pay per click) marketing kunt u tegen lage kosten adverteren op het internet. Uw website wordt weergegeven volgens uw bod voor een bepaald zoekwoord. Onze online marketing consultant bedenkt de beste marketing strategie voor uw bedijf. Met Google Adwords Pay Per Click adverteren kunt u altijd op de eerste plek staan.
Internet Adverteren »
Facebook Adverteren
Sociale Media Advertentie Diensten. Bereik uw doelgroep. Dankzij sociale media reclame kunnen merken gerichte advertenties leveren aan gekwalificeerde gebruikers en efficiënter verkeer naar hun websites leiden. Sociale media reclame zorgt voor micro-targeting van uw core doelgroep op basis van onder andere de locatie, leeftijd, geslacht en interesses. Adverteren op Facebook doet u tegen lage kosten. Facebook Marketing en een advertentie op facebook trekt altijd de aandacht van uw doelgroep.
Facebook Adverteren »