Visitekaartjes zijn nog steeds de belangrijkste manier waarop zakenmensen hun contactgegevens aan andere zakenmensen en potentiële klanten of klanten presenteren. Standaard formaat visitekaartje 85 x 55 mm. Formaat klapkaartje liggend 170 x 55 mm. Formaat klapkaartje staand 110 x 85 mm.
Visitekaartjes worden meestal door 2 personen gepresenteerd in een persoonlijke uitwisseling, hoewel ze ook aan facturen en bedankkaarten kunnen worden toegevoegd.
Wanneer visitekaartjes persoonlijk worden uitgewisseld, kunnen ze aan het begin of einde van een gesprek worden uitgewisseld. Wanneer u een visitekaart ontvangt, moet u altijd naar de kaart kijken en deze becommentariëren voordat u deze opbergt - bij voorkeur in een visitekaarthouder. Het is een slechte gewoonte om visitekaartjes in uw zakken te stoppen.
Hoewel het de gegevens bevat waarmee klanten contact met u kunnen opnemen, dient een visitekaartje ook voor klanten en collega's om u na een eerste vergadering te herinneren. Daarom plaatsen veel bedrijfseigenaren hun foto op hun visitekaart om de herinneringen van klanten over de omstandigheden van hun vergadering te herinneren. Andere ondernemers laten de achterkant van hun visitekaart leeg zodat ze deze kunnen gebruiken om een persoonlijk bericht aan de ontvanger te schrijven.
Bewustzijn creëren is een gemeenschappelijk marketingcommunicatiedoel voor een bedrijf en een visitekaartje is een van de meest kosteneffectieve hulpmiddelen om dit doel te bereiken. Uw visitekaart dient als een tastbare herinnering aan degenen die u ontmoet en verteld hebt over uw bedrijf en haar producten of diensten. Voor een notatis bijvoorbeeld, is het krijgen van visitekaarten uit handen van zoveel mogelijk locals het toneel voor toekomstige contactmogelijkheden. Wanneer iemand besluit om een huis te kopen, dan kan hij diegene bellen die bij hem een visitekaart heeft achtergelaten. Een kwalitatief sterk ontwerp en uw logo versterken de merkherkenning van een visitekaart.
professionele ontwerpers beweren dat ondernemers niet moeten proberen om zelf een visitekaartje te ontwerpen, maar veel ondernemers hebben geen andere keuze. Uw beste manier van handelen? Bekijk alle visitekaartjes die u in de loop der jaren hebt ontvangen en emuleer de kaarten die u leuk vindt. U hebt meer mogelijkheden wanneer u in een creatief bedrijf werkzaam bent, zoals evenementen of detailhandel, maar houd in het algemeen rekening met de volgende zaken: