SEO SNEL bedrijfslogo

Canvas Model

Canvas Model

Canvas Model

Het canvas model is een geweldig hulpmiddel om een bedrijfsmodel te begrijpen. Het gebruik van dit canvas zal leiden tot inzichten over de klanten die u bedient, welke waardeproposities worden aangeboden via welke kanalen en hoe uw bedrijf geld verdient. U kunt het canvas model gebruiken om uw eigen bedrijfsmodel of dat van een concurrent te begrijpen! Het canvas model is gemaakt door Alexander Osterwalder, van Strategyzer.

Wat is het Canvas Model?

Als u hiermee al bekend bent, dan kunt u dit overslaan en doorgaan naar het volgende gedeelte, 'Hoe begin ik?'.

Het Business Model Canvas (BMC) biedt u de structuur van een businessplan zonder de vaagheid en de improvisatie van een 'op de achterkant van het servet' businessplan).

Het Canvas heeft negen elementen:

Samen bieden deze elementen een vrij coherent beeld van de belangrijkste drijfveren van een bedrijf • Klantensegmenten: wie zijn de klanten? Wat denken ze? Zien? Voelen? Doen?

• Waardeproposities: wat is overtuigend aan de propositie? Waarom kopen klanten, gebruiken klanten mijn diensten?

• Kanalen: hoe worden deze proposities gepromoot, verkocht en geleverd? Waarom? Werkt het?

• Relaties met klanten: Hoe communiceert u met de klant via de 'customer journey'?

• Revenue Streams: hoe genereert het bedrijf inkomsten uit de waardeproposities?

• Belangrijkste activiteiten: Welke unieke strategische zaken doet het bedrijf om zijn propositie te realiseren?

• Belangrijkste middelen: welke unieke strategische activa moet het bedrijf hebben om te kunnen concurreren?

• Belangrijkste samenwerkingsverbanden: wat kan het bedrijf afstoten, zodat het zich kan concentreren op zijn kernactiviteiten?

• Kostenstructuur: wat zijn de belangrijkste kostenbesparende factoren van het bedrijf? Hoe zijn ze gekoppeld aan inkomsten?

Het canvas model is populair bij ondernemers vanwege de innovatieve elementen Fundamenteel vind ik dat het drie dingen oplevert:

Focus: Dankzij het BMC kunnen ondernemers zich concentreren op wat het bedrijf drijft (en op wat niet-essentieel is en in de weg zit).

Flexibiliteit: het is veel eenvoudiger om het model te tweaken en dingen uit te proberen.

Transparantie: uw team zal uw bedrijfsmodel veel gemakkelijker begrijpen en waarschijnlijk eerder uw visie snappen dan wanneer het in één pagina wordt samengevat.

De prestaties van een bestaande organisatie kunnen eenvoudig worden verbeterd met behulp van het Business Model Canvas. Alle bedrijfsaspecten worden in één oogopslag duidelijk gemaakt vanwege het visuele aspect. Door naar de ontwikkelingen per categorie te kijken, kan een organisatie haar waardepropositie verfijnen en haar strategie structureel verbeteren. Bij het opzetten van een nieuw bedrijf kunnen vooraf duidelijke beslissingen worden genomen met behulp van het Business Model Canvas.

Businessmodel canvas uitgelegd

>Essentiële partners

Voor zowel startende organisaties als bestaande organisaties kan het belangrijk zijn om allianties met partners aan te gaan. Bijvoorbeeld bij het vechten tegen de concurrentie en het combineren van kennis en specialisatie.

Belangrijkste activiteiten

Door een goede kennis van de kernactiviteiten van een bedrijf, zal een goed begrip van de waardepropositie van de organisatie worden verkregen. Het gaat niet alleen om productie, maar ook om een probleemoplossende aanpak, netwerken en de kwaliteit van het product en / of de dienst.

Essentiële bronnen

Resources zijn middelen die een bedrijf moet uitvoeren. Ze kunnen worden gecategoriseerd als fysieke, intellectuele, financiële of menselijke hulpbronnen. Fysieke middelen kunnen activa zoals bedrijfsuitrusting zijn.

Waardeproposities

De waardepropositie gaat over de kern van het bestaansrecht van een bedrijf, het voldoet aan de behoefte van de klant.

Relaties met klanten

Het is essentieel om te communiceren met klanten. Hoe breder het klantenbestand, des te belangrijker is het om uw klanten onder te verdelen in verschillende doelgroepen. Elke klantengroep heeft specifieke behoeften.

Kanalen

Een organisatie houdt zich bezig met communicatie-, distributie- en verkoopkanalen. Het gaat niet alleen om klantcontact en de manier waarop een organisatie met zijn klanten communiceert. De inkooplocatie en de levering van het product en / of de geleverde diensten zijn hierin doorslaggevend. Er zijn vijf verschillende fasen: bewustzijn van het product, aankoop, levering, evaluatie & tevredenheid en aftersales.

Klantsegmenten

Omdat organisaties vaak diensten leveren aan meer dan één klantengroep, is het verstandig om deze in klantensegmenten onder te verdelen. Door de specifieke behoeften en vereisten van elke groep te identificeren en aan te geven welke waarde zij hieraan hechten, kunnen producten en diensten beter worden afgestemd op deze behoeften en vereisten.

Kostenstructuur

Door inzicht te krijgen in de kostenstructuur, weet een organisatie wat de minimale omzet moet zijn om winst te maken. De kostenstructuur houdt rekening met schaalvoordelen, constante en variabele kosten en winstvoordelen.

Inkomstenstromen

Naast de kostenstructuur bieden de inkomstenstromen een duidelijk inzicht in het verdienmodel van een organisatie. Hoeveel klanten heeft een organisatie bijvoorbeeld jaarlijks nodig om winst te genereren? Hoeveel inkomsten heeft het nodig om break-even te maken?

Klantloyaliteit onderzoeken

Groei van omzet en besparen op kosten met loyaliteit metingen? Vergroot de Loyaliteit onder uw Consumenten, Medewerkers of Zakelijke partners. Persoonlijk contact en een hoge mate van service zijn hierbij belangrijk. Een vast contactpersoon zal u begeleiden en bij vragen wordt u direct geholpen. We verlaten de opdracht pas als u tevreden bent.
  1. Home
  2. Canvas Model

Content Marketing

Content Marketing

Content is altijd koning, maar de heerser van vandaag heeft een vreemde vorm van democratie gekozen. Uw koning moet de mogelijkheid hebben om de meerderheid te sussen.

Evolved Search Engine Optimization

Evolved Search Engine Optimization

SEO blijft veranderen en we zijn voortdurend in ontwikkeling om de best mogelijke resultaten te leveren. Wij zullen het plan dat werkt voor u maken.

Pay Per Click (PPC)

Pay Per Click

Zoekmachines besteden meer tijd aan premium voorpagina's met betaalde onroerend goed vermeldingen. U moet daar ook deel van gaan uitmaken. Wij bouwen een krachtige PPC Campagne.

Pay Per Click

Conversie Optimalisatie

Conversie Optimalisatie

Maak van uw toevallige bezoekers betalende klanten. Ga dan naar de volgende stap en zet ze om in Brand Advocates, die het woord, het woord van uw merk, zullen verspreiden. Start vandaag met Conversie Optimalisatie.

Conversie Optimalisatie

Web Ontwikkeling

Web Ontwikkeling

Krijg een website die werkt. Moderne klanten hebben hoge verwachtingen, de oude site is gewoon niet meer van deze tijd. Maak vandaag een nieuwe start. Een moderne website die geschikt is voor elk scherm.

Web Ontwikkeling

Sociale Media marketing

Sociale Media Marketing

Bouw een gemeenschap van Brand Advocates. Laat hen het woord van uw bedrijf verspreiden. Onze social media experts helpen u om klanten op de juiste platforms aan te trekken. Begin vandaag nog!

Sociale Media Marketing

Optimalisatie

Onze zoekmachine optimalisatie (SEO) diensten zijn ontworpen om de zichtbaarheid te verhogen binnen de algoritmische ('natuurlijke', 'organische' of 'vrije') zoekresultaten om kwalitatief en gericht verkeer te leveren naar uw website. We zijn een full-service online marketing bureau en specialist in SEO en de #1 op het gebied van online marketing in Nederland. Het optimaliseren van uw website is ons dagelijks werk. Online marketing bureau SEO SNEL.

Optimalisatie »

Webteksten

Het produceren van content die prospects en klanten bezighoudt, is de grootste uitdaging van content marketing waar bedrijven vandaag de dag mee geconfronteerd worden. Wij hebben de tijd, inzet en middelen die nodig zijn om waardevolle content activa voor uw team te creëren. Wij hebben de beste SEO tekstschrijver in huis die SEO teksten schrijft voor uw website en SEO tips geeft. Deze tekstschrijver werkt volgens een SEO Checklist en zal uw SEO teksten op een professionale manier schrijven.

Webteksten »

Webstatistieken

Google Analytics is één van de meest doeltreffende instrumenten in online marketing. Door gebruik te maken van Google Analytics data kunnen wij niet alleen inzicht krijgen in hoeveel verkeer er naar uw site komt, maar ook waar het verkeer vandaan komt en wat gebruikers ter plaatse doen. Een Google Analytics account is onmisbaar voor elke website en onze Google Analytics consultant helpt u graag bij het installeren en het uitlezen van de statistieken van uw website.

Webstatistieken »

Zoekmachine Optimalisatie

Het bouwen van een solide basis voor economische groei. Technische SEO analyse is de basis van elke levensvatbare SEO campagne. Zonder deskundige website-analyse, is het onmogelijk om te weten hoe en of de zoekmachines uw website zien. We bieden de beste SEO (Search Engine Optimization) en online marketing diensten van Nederland. Onze SEO diensten bieden de garantie op een toppositie in Google. Neem vandaag nog contact met ons op en uw website zal snel stijgen.

Zoekmachineoptimalisatie »

Zoekmachine Adverteren

We begrijpen dat het succes van gerichte reclame een samenwerkingsverband is. Wij willen samen met u de zoekwoorden en de belangrijkste zinnen, die relevant zijn voor rankings, verbeteren. Een Google AdWords expert zal samen met u bepalen welke zoekwoorden de meest kansen hebben om te groeien. Aan de hand van de SEO score en SEO check van uw website beoordelen wij of de uitslag die de SEO check laat zien het noodzakelijk maakt om de SEO content van uw SEO website aan te passen.

Zoekmachine Adverteren »

E-mail Marketing

Wat is e-mail marketing? E-mail marketing is een vorm van direct marketing die gebruik maakt van e-mail om een commerciële boodschap, over een product of dienst van uw bedrijf, aan potentiële en huidige klanten over te brengen. E-mail marketing is een vorm van viral marketing en direct marketing waarmee u tegen lage kosten kunt adverteren. Onze e-mail marketing consultant kent alle marketing trends op het gebied van e-mail marketing en helpt uw bedrijf met het maken van effectieve mailings

E-mail Marketing »

Internet Adverteren

Zoals PPC (pay per click) al aangeeft, betaalt u wanneer bezoekers klikken op uw advertentie. Met andere woorden u betaalt alleen voor het daadwerkelijk doorklikken naar uw website. Met PPC (pay per click) marketing kunt u tegen lage kosten adverteren op het internet. Uw website wordt weergegeven volgens uw bod voor een bepaald zoekwoord. Onze online marketing consultant bedenkt de beste marketing strategie voor uw bedijf. Met Google Adwords Pay Per Click adverteren kunt u altijd op de eerste plek staan.

Internet Adverteren »

Facebook Adverteren

Sociale Media Advertentie Diensten. Bereik uw doelgroep. Dankzij sociale media reclame kunnen merken gerichte advertenties leveren aan gekwalificeerde gebruikers en efficiënter verkeer naar hun websites leiden. Sociale media reclame zorgt voor micro-targeting van uw core doelgroep op basis van onder andere de locatie, leeftijd, geslacht en interesses. Adverteren op Facebook doet u tegen lage kosten. Facebook Marketing en een advertentie op facebook trekt altijd de aandacht van uw doelgroep.

Facebook Adverteren »