Daarom is een klant iemand die uw goederen of diensten al heeft gekocht. Hoewel het voor de hand liggend lijkt om af te leiden dat iedereen die uw producten of diensten nog niet heeft gekocht, een potentiële klant is, is dit niet het geval.
Niet iedereen die uw producten of diensten nog niet heeft gekocht of afgenomen, is een potentiële klant voor de producten en / of diensten van een organisatie. Ze kunnen perfect zijn voor sommige bedrijven of volledig ongeschikt. De definitie volgens ons is dan ook in staat zijn om te worden.
Daarom is een potentiële klant iemand die in staat is om koper te worden van producten en / of diensten van een organisatie. Door uw potentiële klanten te begrijpen, diegenen die waarschijnlijk bij uw organisatie zullen kopen, kunt u uw communicatiemateriaal dienovereenkomstig targeten.
De belangrijkste groep potentiële klanten staat bekend als uw doelgroep, de groep mensen of organisaties die het meest waarschijnlijk bij uw bedrijf zullen kopen.
Identificeer potentiële klanten. U kunt ervoor kiezen om iedereen te zien als uw potentiële klanten of u te richten op een specifiek segment of groep mensen om effectiever te zijn.
Door consumenten te groeperen, kunt u bepalen welke groep het meest geschikte doel is voor uw producten. U kunt marketingactiviteiten efficiënt en effectief gebruiken om ze te bereiken en om te zetten in uw klanten.
Eerst moet u vaststellen hoe de markt is verdeeld voor het product dat u aanbiedt. Denk aan de volgende variabelen om u te helpen de verschillende klantgroepen te identificeren:
Geografie: regio, bevolking, klimaatEvalueer vervolgens deze verschillende marktsegmenten en uw eigen doelen om erachter te komen wat het meest geschikte segment voor uw product is.
Is het potentiële segment aantrekkelijk op basis van marktomvang, groeipotentieel, winstgevendheid, schaalvoordelen en risico?
Is het de moeite waard om in deze klantengroep te investeren, gezien de doelstellingen, competenties en middelen van het bedrijf?
Benut u de rijkdom aan online beschikbare informatie om meer informatie over klanten, potentiële kopers en kooppatronen te verzamelen? Gebruik Google Alerts om een melding te maken voor elk bedrijf of gedrag en selecteer de frequentie voor meldingen die u wilt ontvangen.
Er is een massa gegevens voor u toegankelijk via uw webanalyses, maar gebruikt u deze om meer te weten te komen over uw kopers met gedeelde waarden en interesses? Stel uzelf vragen als:
Wat zijn de patronen van bezoekersgedrag?Vertellen deze patronen u iets over waar uw klanten zich in hun koopproces bevinden, of welke content het meest effectief is in de verschillende fasen van hun koopproces?
Gebruik de belangrijkste professionele netwerken zoals LinkedIn en probeer andere, branchespecifieke netwerken te vinden waar uw prospects mogelijk zijn. Deze netwerken zijn een geweldige gelegenheid om te luisteren en hen aan te spreken. Ze helpen u de dagelijkse uitdagingen of successen van uw prospects beter te begrijpen en bieden u in veel gevallen de mogelijkheid om vragen te stellen aan die community en echte, doordachte antwoorden te krijgen.