SEO SNEL bedrijfslogo

Nofollow

Nofollow

Nofollow

Onlangs heeft het Google Webmaster-team aangekondigd dat ze het nofollow link attribute (d.w.z. rel = nofollow) vanaf nu zullen behandelen als ‘hint’ in plaats van een link die wordt gebruikt voor ranking doeleinden. Bovendien kondigde de zoekgigant aan dat ze nog twee linkkenmerken voor gesponsorde content en door gebruikers gegenereerde (UGC) content zullen toevoegen aan de nofollow linkclub.

Volgens de officiële aankondiging van Google zal het nofollow link attribute rel = "sponsored" worden gebruikt om links op sites te herkennen die zijn gecreëerd als onderdeel van advertenties, gesponsorde content en andere commerciële overeenkomsten.

Aan de andere kant wordt het nofollow link attribute rel = "ugc" voorgesteld voor links die worden gebruikt voor door gebruikers gegenereerde inhoud (User Generated Content). Bijvoorbeeld in forumberichten en reacties.

En voor degenen die niet op de hoogte zijn, is de rel = "nofollow" link voor de gevallen waarin de webmaster naar een pagina wil linken maar geen enkele vorm van goedkeuring wil.

Vanaf nu zal Google de kenmerken van de nofollow-link als een hint behandelen. Dit betekent dat ze de links als krediet kunnen tellen, het als spam kunnen beschouwen, of zelfs voor ranking-doeleinden.

Nofollow-links om te gebruiken als "hints"

Vanaf 1 maart 2020 zal Google nofollow-links gebruiken als "hints". Dit betekent dat Google ervoor kan kiezen om de nofollow-richtlijn te negeren en de signalen te gebruiken als onderdeel van het zoekalgoritme.

Sommigen beweren dat dit altijd het geval is geweest. Ondanks dat Google vaak zegt dat nofollow-links niet worden gebruikt als rangkingsignaal, is de SEO-gemeenschap het hier niet mee eens en zijn er talloze discussies en artikelen geweest om dit te benadrukken. Het is echter eerlijk om te zeggen dat er op dit vlak geen hard bewijs is en dat de meeste claims meer gebaseerd zijn op speculatie dan op feiten.

Twee nieuwe link attributen

Als erkenning van het feit dat het internet sinds 2005 aanzienlijk is geëvolueerd, introduceert Google twee nieuwe link attributen; rel = "gesponsord" en rel = "ugc", om naast rel = "nofollow" te zetten.

Het is de bedoeling van Google dat deze nieuwe attributen door webmasters worden gebruikt om aanvullende, meer beschrijvende manieren te bieden om Google de aard van bepaalde links te laten weten.

Deze, samen met nofollow, zijn hieronder samengevat:

rel = "sponsored": gebruik het gesponsorde attribuut om links op uw site te identificeren die zijn gecreëerd als onderdeel van advertenties, sponsoring of andere compensatieovereenkomsten.

rel = "ugc": UGC staat voor User Generated Content, en de ugc-attribuutwaarde wordt aanbevolen voor links van door gebruikers gegenereerde content, zoals reacties en forumberichten.

rel = "nofollow": gebruik dit attribuut voor gevallen waarin u naar een pagina wilt linken maar geen enkele vorm van goedkeuring wilt impliceren, inclusief het doorgeven van linkjuice aan een andere pagina.

Wat betekent dit voor mij?

De wijzigingen van Google zijn (bijna volledig) met terugwerkende kracht verenigbaar. Website-exploitanten hebben geen reden om de linkattributen van bestaande pagina's te wijzigen.

De campagne van Google tegen het kopen van links lijkt nu op gang te komen. Grote en belangrijke delen van het internet, zoals Wikipedia, karakteriseren uitgaande links over de hele linie met het nofollow-attribuut en ontdoen ze zo van de link juice van Google.

Google heeft deze signalen echter nog steeds nodig voor het algoritme en voor rankings. Met de twee nieuwe linkattributen kan Google links beter onderscheiden. Bovendien zal Google deze attributen alleen als een hint behandelen, en niet als een instructie.

Slechts enkele links zijn Dofollow

Als website-eigenaren slechts een paar dofollow links plaatsen en de andere nofollow zijn wordt uw website gemarkeerd door Google. Dergelijke patronen zijn te vinden op sites die links verkopen, meestal verborgen in blogs en andere vormen van artikelen. Het verkopen van backlinks is in strijd met de richtlijnen van Google. Google gebruikt sinds de Florida Update in 2003 geavanceerde technieken om kunstmatige linkfarms en aangekochte links te identificeren.

Hoe Nofollow correct te gebruiken

Hier is een voorbeeld: een artikel geschreven door een betrouwbare bron. Als u via een nofollow attribuut naar een artikel linkt, zou u Google het verkeerde signaal kunnen geven dat de link onbetrouwbaar is. Maar Google zou weten dat de website een van de meest vertrouwde bronnen op internet is en zou daarom mijn nofollow als misbruik beschouwen. Het betrouwbare artikel is ook relevant omdat het hetzelfde onderwerp noemt als in dit artikel beschreven. Google erkent de relevantie tussen de twee artikelen dankzij hun algoritmen. Een nofollow-kenmerk is hier dus niet logisch.

Het is ook waar dat in 2019 bij elke dofollow link het vertrouwen wordt doorgegeven van de ene website naar de andere website. Dit betekent dat uw eigen vertrouwen met elke link die u plaatst afneemt - het PageRank-algoritme van Google is nog steeds van kracht anno 2019.

Dus, wat als u het vertrouwen niet wilt doorgeven?

Als u gierig bent en geen vertrouwen aan een andere webbron wilt geven, moet u helemaal geen link invoegen in plaats van het kenmerk nofollow te gebruiken.

Klantloyaliteit onderzoeken

Groei van omzet en besparen op kosten met loyaliteit metingen? Vergroot de Loyaliteit onder uw Consumenten, Medewerkers of Zakelijke partners. Persoonlijk contact en een hoge mate van service zijn hierbij belangrijk. Een vast contactpersoon zal u begeleiden en bij vragen wordt u direct geholpen. We verlaten de opdracht pas als u tevreden bent.
  1. Home
  2. Nofollow

Content Marketing

Content Marketing

Content is altijd koning, maar de heerser van vandaag heeft een vreemde vorm van democratie gekozen. Uw koning moet de mogelijkheid hebben om de meerderheid te sussen.

Evolved Search Engine Optimization

Evolved Search Engine Optimization

SEO blijft veranderen en we zijn voortdurend in ontwikkeling om de best mogelijke resultaten te leveren. Wij zullen het plan dat werkt voor u maken.

Pay Per Click (PPC)

Pay Per Click

Zoekmachines besteden meer tijd aan premium voorpagina's met betaalde onroerend goed vermeldingen. U moet daar ook deel van gaan uitmaken. Wij bouwen een krachtige PPC Campagne.

Pay Per Click

Conversie Optimalisatie

Conversie Optimalisatie

Maak van uw toevallige bezoekers betalende klanten. Ga dan naar de volgende stap en zet ze om in Brand Advocates, die het woord, het woord van uw merk, zullen verspreiden. Start vandaag met Conversie Optimalisatie.

Conversie Optimalisatie

Web Ontwikkeling

Web Ontwikkeling

Krijg een website die werkt. Moderne klanten hebben hoge verwachtingen, de oude site is gewoon niet meer van deze tijd. Maak vandaag een nieuwe start. Een moderne website die geschikt is voor elk scherm.

Web Ontwikkeling

Sociale Media marketing

Sociale Media Marketing

Bouw een gemeenschap van Brand Advocates. Laat hen het woord van uw bedrijf verspreiden. Onze social media experts helpen u om klanten op de juiste platforms aan te trekken. Begin vandaag nog!

Sociale Media Marketing

Optimalisatie

Onze zoekmachine optimalisatie (SEO) diensten zijn ontworpen om de zichtbaarheid te verhogen binnen de algoritmische ('natuurlijke', 'organische' of 'vrije') zoekresultaten om kwalitatief en gericht verkeer te leveren naar uw website. We zijn een full-service online marketing bureau en specialist in SEO en de #1 op het gebied van online marketing in Nederland. Het optimaliseren van uw website is ons dagelijks werk. Online marketing bureau SEO SNEL.

Optimalisatie »

Webteksten

Het produceren van content die prospects en klanten bezighoudt, is de grootste uitdaging van content marketing waar bedrijven vandaag de dag mee geconfronteerd worden. Wij hebben de tijd, inzet en middelen die nodig zijn om waardevolle content activa voor uw team te creëren. Wij hebben de beste SEO tekstschrijver in huis die SEO teksten schrijft voor uw website en SEO tips geeft. Deze tekstschrijver werkt volgens een SEO Checklist en zal uw SEO teksten op een professionale manier schrijven.

Webteksten »

Webstatistieken

Google Analytics is één van de meest doeltreffende instrumenten in online marketing. Door gebruik te maken van Google Analytics data kunnen wij niet alleen inzicht krijgen in hoeveel verkeer er naar uw site komt, maar ook waar het verkeer vandaan komt en wat gebruikers ter plaatse doen. Een Google Analytics account is onmisbaar voor elke website en onze Google Analytics consultant helpt u graag bij het installeren en het uitlezen van de statistieken van uw website.

Webstatistieken »

Zoekmachine Optimalisatie

Het bouwen van een solide basis voor economische groei. Technische SEO analyse is de basis van elke levensvatbare SEO campagne. Zonder deskundige website-analyse, is het onmogelijk om te weten hoe en of de zoekmachines uw website zien. We bieden de beste SEO (Search Engine Optimization) en online marketing diensten van Nederland. Onze SEO diensten bieden de garantie op een toppositie in Google. Neem vandaag nog contact met ons op en uw website zal snel stijgen.

Zoekmachineoptimalisatie »

Zoekmachine Adverteren

We begrijpen dat het succes van gerichte reclame een samenwerkingsverband is. Wij willen samen met u de zoekwoorden en de belangrijkste zinnen, die relevant zijn voor rankings, verbeteren. Een Google AdWords expert zal samen met u bepalen welke zoekwoorden de meest kansen hebben om te groeien. Aan de hand van de SEO score en SEO check van uw website beoordelen wij of de uitslag die de SEO check laat zien het noodzakelijk maakt om de SEO content van uw SEO website aan te passen.

Zoekmachine Adverteren »

E-mail Marketing

Wat is e-mail marketing? E-mail marketing is een vorm van direct marketing die gebruik maakt van e-mail om een commerciële boodschap, over een product of dienst van uw bedrijf, aan potentiële en huidige klanten over te brengen. E-mail marketing is een vorm van viral marketing en direct marketing waarmee u tegen lage kosten kunt adverteren. Onze e-mail marketing consultant kent alle marketing trends op het gebied van e-mail marketing en helpt uw bedrijf met het maken van effectieve mailings

E-mail Marketing »

Internet Adverteren

Zoals PPC (pay per click) al aangeeft, betaalt u wanneer bezoekers klikken op uw advertentie. Met andere woorden u betaalt alleen voor het daadwerkelijk doorklikken naar uw website. Met PPC (pay per click) marketing kunt u tegen lage kosten adverteren op het internet. Uw website wordt weergegeven volgens uw bod voor een bepaald zoekwoord. Onze online marketing consultant bedenkt de beste marketing strategie voor uw bedijf. Met Google Adwords Pay Per Click adverteren kunt u altijd op de eerste plek staan.

Internet Adverteren »

Facebook Adverteren

Sociale Media Advertentie Diensten. Bereik uw doelgroep. Dankzij sociale media reclame kunnen merken gerichte advertenties leveren aan gekwalificeerde gebruikers en efficiënter verkeer naar hun websites leiden. Sociale media reclame zorgt voor micro-targeting van uw core doelgroep op basis van onder andere de locatie, leeftijd, geslacht en interesses. Adverteren op Facebook doet u tegen lage kosten. Facebook Marketing en een advertentie op facebook trekt altijd de aandacht van uw doelgroep.

Facebook Adverteren »