SEO SNEL bedrijfslogo

AIDA-model

AIDA-model

Aida-Model

Het AIDA-model identificeert cognitieve stadia die een individu doormaakt tijdens het koopproces van een product of dienst. Het is een sales funnel waar kopers in elke fase doorheen gaan en die hen ondersteund bij het doen van een aankoop.

Het is niet langer alleen een relatie tussen de koper en het bedrijf, omdat het door social media is uitgebreid tot het bereiken van de verschillende doelen van AIDA via informatie die door andere klanten via sociale netwerken en communities is toegevoegd.

Waar staat AIDA voor?

Awareness / Bewustzijn: het creëren van naamsbekendheid of aansluiting bij uw product of dienst.

Interest / Interesse: interesse wekken in de voordelen van uw product of dienst, en voldoende interesse wekken om de koper aan te moedigen om verder onderzoek te gaan doen.

Desire / Verlangen: verlangen naar product of dienst door middel van een 'emotionele connectie', met uw merkpersoonlijkheid.

Actie: CTA – Zorg ervoor dat de koper interactie heeft met uw bedrijf door het nemen van de volgende stappen , dwz. een brochure downloaden, bellen, lid worden van uw nieuwsbrief of deelnemen aan een webinar enz.

Retention / Retentie: we weten allemaal dat dit de sleutel is tot meer verkopen, cross-selling, verwijzingen, belangenbehartiging en ga maar door.

Wie heeft het AIDA-model ontwikkeld?

Het AIDA-model werd ontwikkeld door de Amerikaanse zakenman, E. St. Elmo Lewis, in 1898. Het oorspronkelijke hoofddoel was het optimaliseren van verkoopgesprekken, met name de interactie tussen verkoper en koper met betrekking tot het product.

Lewis kan worden beschouwd als een pionier als het gaat om het gebruik van wetenschappelijke methoden voor het ontwerpen van reclame- en verkoopprocessen. Tegelijkertijd was het voor Lewis erg belangrijk om reclame te zien als een soort 'training' die de begunstigde hielp. Lewis's theoretische uitleg over reclametheorie berustte op uitgebreide ervaring. Hij was bijvoorbeeld marketingmanager bij verschillende bedrijven en adviseerde zowel organisaties als bedrijven die betrokken zijn bij het ontwerpen van reclame uitingen en campagnes. Hij heeft zijn kennis gedeeld in de vorm van verschillende publicaties - zowel in geschreven vorm als in seminars aan Amerikaanse universiteiten. Zijn AIDA-model kan worden gezien als een belangrijke erfenis, omdat de formule nog steeds wordt gebruikt, bijvoorbeeld in online marketing.

Nieuwe ontwikkelingen aangaande het AIDA-model

Velen bekritiseren het AIDA-model omdat het te simplistisch is. Het AIDA-model houdt bijvoorbeeld geen rekening met de mogelijk verschillende verkooppunten. Marketing zal heel anders zijn voor een klant die een online winkel bezoekt dan voor klanten die een nieuwe motor bij een dealer willen kopen. Daarom zijn er veel variaties op het AIDA-model, zoals de:

Model AIDCAS (Actie, Interesse, Desire / Verlangen, Confidence / Vertrouwen, Actie, Satisfaction / Tevredenheid)

REAN-model (Reach, Engage, Activate en Nurture)

NAITDASE (Need / Noodzaak, Aandacht en Interesse, Trust / Vertrouwen, Design / Ontwerp en Actie, Satisfaction / Tevredenheid en Evaluatie)

Klantloyaliteit onderzoeken

Groei van omzet en besparen op kosten met loyaliteit metingen? Vergroot de Loyaliteit onder uw Consumenten, Medewerkers of Zakelijke partners. Persoonlijk contact en een hoge mate van service zijn hierbij belangrijk. Een vast contactpersoon zal u begeleiden en bij vragen wordt u direct geholpen. We verlaten de opdracht pas als u tevreden bent.
  1. Home
  2. Aida-Model

Content Marketing

Content Marketing

Content is altijd koning, maar de heerser van vandaag heeft een vreemde vorm van democratie gekozen. Uw koning moet de mogelijkheid hebben om de meerderheid te sussen.

Evolved Search Engine Optimization

Evolved Search Engine Optimization

SEO blijft veranderen en we zijn voortdurend in ontwikkeling om de best mogelijke resultaten te leveren. Wij zullen het plan dat werkt voor u maken.

Pay Per Click (PPC)

Pay Per Click

Zoekmachines besteden meer tijd aan premium voorpagina's met betaalde onroerend goed vermeldingen. U moet daar ook deel van gaan uitmaken. Wij bouwen een krachtige PPC Campagne.

Pay Per Click

Conversie Optimalisatie

Conversie Optimalisatie

Maak van uw toevallige bezoekers betalende klanten. Ga dan naar de volgende stap en zet ze om in Brand Advocates, die het woord, het woord van uw merk, zullen verspreiden. Start vandaag met Conversie Optimalisatie.

Conversie Optimalisatie

Web Ontwikkeling

Web Ontwikkeling

Krijg een website die werkt. Moderne klanten hebben hoge verwachtingen, de oude site is gewoon niet meer van deze tijd. Maak vandaag een nieuwe start. Een moderne website die geschikt is voor elk scherm.

Web Ontwikkeling

Sociale Media marketing

Sociale Media Marketing

Bouw een gemeenschap van Brand Advocates. Laat hen het woord van uw bedrijf verspreiden. Onze social media experts helpen u om klanten op de juiste platforms aan te trekken. Begin vandaag nog!

Sociale Media Marketing

Optimalisatie

Onze zoekmachine optimalisatie (SEO) diensten zijn ontworpen om de zichtbaarheid te verhogen binnen de algoritmische ('natuurlijke', 'organische' of 'vrije') zoekresultaten om kwalitatief en gericht verkeer te leveren naar uw website. We zijn een full-service online marketing bureau en specialist in SEO en de #1 op het gebied van online marketing in Nederland. Het optimaliseren van uw website is ons dagelijks werk. Online marketing bureau SEO SNEL.

Optimalisatie »

Webteksten

Het produceren van content die prospects en klanten bezighoudt, is de grootste uitdaging van content marketing waar bedrijven vandaag de dag mee geconfronteerd worden. Wij hebben de tijd, inzet en middelen die nodig zijn om waardevolle content activa voor uw team te creëren. Wij hebben de beste SEO tekstschrijver in huis die SEO teksten schrijft voor uw website en SEO tips geeft. Deze tekstschrijver werkt volgens een SEO Checklist en zal uw SEO teksten op een professionale manier schrijven.

Webteksten »

Webstatistieken

Google Analytics is één van de meest doeltreffende instrumenten in online marketing. Door gebruik te maken van Google Analytics data kunnen wij niet alleen inzicht krijgen in hoeveel verkeer er naar uw site komt, maar ook waar het verkeer vandaan komt en wat gebruikers ter plaatse doen. Een Google Analytics account is onmisbaar voor elke website en onze Google Analytics consultant helpt u graag bij het installeren en het uitlezen van de statistieken van uw website.

Webstatistieken »

Zoekmachine Optimalisatie

Het bouwen van een solide basis voor economische groei. Technische SEO analyse is de basis van elke levensvatbare SEO campagne. Zonder deskundige website-analyse, is het onmogelijk om te weten hoe en of de zoekmachines uw website zien. We bieden de beste SEO (Search Engine Optimization) en online marketing diensten van Nederland. Onze SEO diensten bieden de garantie op een toppositie in Google. Neem vandaag nog contact met ons op en uw website zal snel stijgen.

Zoekmachineoptimalisatie »

Zoekmachine Adverteren

We begrijpen dat het succes van gerichte reclame een samenwerkingsverband is. Wij willen samen met u de zoekwoorden en de belangrijkste zinnen, die relevant zijn voor rankings, verbeteren. Een Google AdWords expert zal samen met u bepalen welke zoekwoorden de meest kansen hebben om te groeien. Aan de hand van de SEO score en SEO check van uw website beoordelen wij of de uitslag die de SEO check laat zien het noodzakelijk maakt om de SEO content van uw SEO website aan te passen.

Zoekmachine Adverteren »

E-mail Marketing

Wat is e-mail marketing? E-mail marketing is een vorm van direct marketing die gebruik maakt van e-mail om een commerciële boodschap, over een product of dienst van uw bedrijf, aan potentiële en huidige klanten over te brengen. E-mail marketing is een vorm van viral marketing en direct marketing waarmee u tegen lage kosten kunt adverteren. Onze e-mail marketing consultant kent alle marketing trends op het gebied van e-mail marketing en helpt uw bedrijf met het maken van effectieve mailings

E-mail Marketing »

Internet Adverteren

Zoals PPC (pay per click) al aangeeft, betaalt u wanneer bezoekers klikken op uw advertentie. Met andere woorden u betaalt alleen voor het daadwerkelijk doorklikken naar uw website. Met PPC (pay per click) marketing kunt u tegen lage kosten adverteren op het internet. Uw website wordt weergegeven volgens uw bod voor een bepaald zoekwoord. Onze online marketing consultant bedenkt de beste marketing strategie voor uw bedijf. Met Google Adwords Pay Per Click adverteren kunt u altijd op de eerste plek staan.

Internet Adverteren »

Facebook Adverteren

Sociale Media Advertentie Diensten. Bereik uw doelgroep. Dankzij sociale media reclame kunnen merken gerichte advertenties leveren aan gekwalificeerde gebruikers en efficiënter verkeer naar hun websites leiden. Sociale media reclame zorgt voor micro-targeting van uw core doelgroep op basis van onder andere de locatie, leeftijd, geslacht en interesses. Adverteren op Facebook doet u tegen lage kosten. Facebook Marketing en een advertentie op facebook trekt altijd de aandacht van uw doelgroep.

Facebook Adverteren »