SEO SNEL bedrijfslogo

SEO Checklist

SEO Checklist 2022

SEO checklist

Elke keer als we aan een nieuwe website beginnen, moeten we dezelfde dingen doen om een solide basis voor SEO te leggen. We hebben besloten om deze checklist speciaal voor onze deelnemers van de SEO training te schrijven. Grappig genoeg, leerde ik SEO voor het eerst kennen door te Googlen op 'seo checklist' en het toepassen van alles wat ik kon vinden. Nu heeft deze pagina ranking # 1 voor hetzelfde woord: "seo checklist '. Deze lijst bevat de belangrijkste dingen die u moet doen vanuit SEO oogpunt wanneer u aan een nieuwe website begint. Er is één ding dat ik wil benadrukken voordat u aan boord gaat van uw SEO checklist reis: Zoekmachine optimalisatie kan het beste worden gezien als een proces dat tijd nodig heeft. De grote fout die mensen maken is dat ze een checklist vinden, alles doorlopen en zeggen: "Oh nee! Ik mis een ding nu kan ik niet stijgen in rang en alles is geruïneerd. Dat is niet de juiste manier om er over na te denken. Als u alles op deze lijst gedaan weet te krijgen, dan is dat geweldig! Als u alleen het meeste gedaan kunt krijgen, dan is dat ook goed. U wilt uw site zo SEO-vriendelijk mogelijk maken, maar over het algemeen zijn de meeste mensen niet in staat om alle dingen van deze lijst op elke pagina van hun site toe te passen.

Wilt u meer weten over SEO? Check dan de SEO Trainingen van Guido Marchal bij u in de buurt.

De SEO Checklist 2022

Vink de items af.

• Heeft u een nieuw Gmail account gemaakt voor uw nieuwe site? Dit is niet nodig, maar het maakt het altijd wat makkelijker voor mij.

• Heeft u Google Analytics geïnstalleerd? Dit is niet vrijblijvend!

• Heeft u Google Search Console geïnstalleerd? Nogmaals, niet optioneel.

• Heeft u Bing Webmaster Tools geïnstalleerd? Doe dit ook.

• Maakt u gebruik van WordPress? Heeft u Google Analytics en Yoast en Yoast SEO geïnstalleerd? Deze plugins zullen uw leven 10x makkelijker maken.

• Heeft u in Google's Search Console op 404/500 fouten, duplicate content, ontbrekende titels en andere technische fouten gezocht die Google heeft gevonden? Zorg ervoor dat u dit doet met alle meldingen van Google. Het kan voor u het verschil maken.

• Heeft u Searchmetrics gebruikt om nog meer technische fouten te vinden? De meest voorkomende schadelijke fouten die mensen de neiging hebben om te maken zijn 302 redirects, dit zouden 301-redirects moeten zijn.

• Maakt u gebruik van Screaming Frog om gebroken links, fouten, en crawl problemen te vinden?

• Maakt u gebruik van Google's Zoekwoordplanner? Kies meerder zoekwoorden per pagina en u zult over het algemeen willen beginnen zoekwoorden die een lager zoekvolume hebben.

• Heeft u gekeken naar de BackLink profielen van uw concurrenten? Dit is de makkelijkste manier om te beginnen met linkbuilding. Op deze manier kunt u zien wat voor soort anchor tekst ze gebruiken, maar ook hoe en waar ze worden gebruikt. Gebruik hiervoor SEO tools als: SEO Toolbox, ahrefs, Link Diagnose, Open Site Explorer of Majestic.

• Heeft u uw primaire keywords opgenomen in de URL van uw webpagina?

• Zijn al uw title tags 65 tekens of minder? title tags die langer zijn worden afgekapt in de zoekresultaten.

• Zijn al uw meta description tags 155 tekens of minder? Zijn uw Meta description tags langer dan dit dan zullen ze worden afgekapt in de resultaten.

• Maakt u gebruik van een H1 tag? Staan uw zoekwoorden in de H1 tag? Geldt dit ook voor alle (H2, H3, H4 ...) tags?

• Heeft u een gezonde hoeveelheid van zoekmachine-toegankelijke tekst op uw site? Mijn aanbeveling is gebruik ten minste 400 woorden, omdat u wilt dat zoekmachines de kans krijgen om het onderwerp van uw pagina te begrijpen. U kunt nog steeds rangschikken met minder en u wil nooit meer onnodige tekst op uw site te zetten dan nodig, maar ik adviseer u om geen nieuwe pagina te creëren, tenzij u ongeveer 400 woorden met waarde van inhoud heeft.

• Maakt u gebruik maken van synoniemen op uw website? Denk eraan: synoniemen zijn geweldig en het gebruik van natuurlijke taal die wordt beïnvloed door keyword research (in plaats van alleen pure trefwoorden) wordt sterk aangemoedigd!

• Hebben uw afbeeldingen beschrijvende ALT tags en bestandsnamen? Zoekmachines 'zien' beelden door het lezen van de ALT tag en door te kijken naar beschrijvingen. Probeer beschrijvend te zijn wanneer u uw foto's doet benoemen, maar overdrijf het niet!

• Linkt u naar uw interne pagina's op een SEO-vriendelijke manier? Maakt u de beschrijving (anchor tekst) van de pagina waarnaar u linkt dusdanig, dat zowel de gebruikers als de zoekmachines begrijpen waar het over gaat?

• Bent u begonnen met off-page optimalisatie en met het opbouwen van backlinks? Dit is het moeilijkste, maar het belangrijkste aspect van SEO!

• Heeft u ervoor gezorgd dat uw site niet bezig is met het creëren van duplicate content? Maak gebruik van 301 redirects, canonieke labels of maak gebruik van Google Webmaster Tools om eventuele duplicate content die voor problemen met indexeren zorgt te achterhalen.

• Gebruikt u absolute URL's in uw code? Sommige CMS platforms geven u deze mogelijkheid. Gebruik absolute URL's in plaats van relatieve.

• Heeft u uw site snelheid met Google PageSpeed Insights al gecontroleerd?

• Heeft u een XML sitemap gecreëerd en is deze reeds ingediend bij Google en Bing Webmaster Tools? Gebruik XML-Sitemaps.com of de Google XML Sitemaps WordPress Plugin.

• Heeft u een robots.txt-bestand gemaakt en het bij Google en Bing Webmaster Tools ingediend?

• Heeft u uw bedrijf en naam van de website bij belangrijke socialmedia netwerken geclaimd? Niet alleen wilt u ervoor zorgen dat niemand anders uw accountnaam krijgt, maar u kunt vaak alle 'eigen' resultaten op de eerste pagina voor een zoekopdracht van uw merk terugvinden als u een nieuwe website of bedrijf bent gestart.

• Is uw website mobiel vriendelijk? Heeft u het gecontroleerd op meerdere browsers met BrowserStack?

• Heeft u social media accounts opgezet op Facebook, Twitter, LinkedIn ,Instagram, Pinterest en Google+?

• Heeft u Authorship Markup aan uw site toegevoegd? Gebruik de Authorship Markup Walkthrough.

• Heeft u een SEO Audit Tool gebruikt om alles dubbel te checken zodra uw website online is?

• Heeft u alle gratis SEO tools tot uw beschikking voor de voltooiing van deze controle?

  1. diensten
  2. SEO Checklist