SEO SNEL bedrijfslogo

Google Optimize

Google Optimize

Google Optimize

Google Optimize is het nieuwe platform van Google waarmee u gratis zelf uw website kunt A/B testen. Het maakt het snel en eenvoudig testen van webpagina’s en content veranderingen doorvoeren mogelijk.

Integratie met Google Analytics en Google Tag Manager

Gebruik reeds bestaande pagina's of maak nieuwe varianten aan met de visuele editor van Google Optimize.

A/B of multivariatie testen met Google Optimize

Verbetering bijhouden dankzij de ingebouwde waarschijnlijkheidsberekeningen.

Hoewel oudere versies van de website testing tool (Google Website Optimizer) van Google alleen 'pagina 1 versus pagina 2' ondersteunden, ondersteunt het nieuwe platform het testen van meerdere varianten. Daarnaast kunt u ook testpagina’s samenstellen in de tool. Met dit platform kunt u testen uitvoeren zoals:

• Is dit nieuwe paginaontwerp beter dan het oude? Hoeveel beter?

• Wat is de beste call-to-action (CTA) voor uw productpagina's?

• Is het beter om een afbeelding banner of video te gebruiken voor uw dienstenpagina?

• Moet alle content op één pagina staan, of de content over meerdere kleine pagina's verdelen?

De beperkingen van de gratis versie van Google Optimize zijn:

• Geen doelgroeptargeting voor Google Analytics.

• Beperkt multivariatie testen (16 variaties).

• Vooraf geselecteerde experimentdoelen. Met Google Optimize 360 kunt u teruggaan en het doel van het experiment wijzigen om te zien hoe het experiment andere Google Analytics-doelen zou hebben beïnvloed.

• Beperkte gelijktijdige tests (3 tests tegelijkertijd).

Een account en container maken met Google Optimize

Kies eerst een accountnaam. Dit kan uw domein zijn, bedrijfsnaam, of wat u maar wilt.

Google Analytics koppelen aan Google Optimize

Voordat u een nieuw experiment met Google Optimize start moet u eerst Google Analytics koppelen.

De Google Optimize-snippet installeren

Nu moet u de Google Optimize-snippet op uw site installeren. Klik op de blauwe knop "View Snippet". Universal Analytics (analytics.js) is vereist om Google Optimize te kunnen installeren. U heeft nu twee opties om deze Google Analytics-trackingcode bij te werken: elke pagina handmatig bijwerken of de Google Tag Manager. Voer uw tracking-ID voor Google Analytics en uw Optimize-container-ID in.

Een experiment opzetten met Google Optimize

Wanneer u op de blauwe knop 'Experiment maken' klikt, wordt u gevraagd de naam van het experiment in te voeren, de URL van de pagina die u wilt testen en het type experiment dat u wilt uitvoeren.

Google Optimize A/B testing

Dit is het meest bekende experimenttype. U vergelijkt twee versies van dezelfde pagina om te zien welke beter presteert: A vs. B.

Redirect tests

Redirect tests zijn technisch gezien een A/B test. In plaats van twee versies van dezelfde pagina te testen, test u twee afzonderlijke pagina's tegen elkaar.

Multivariatie tests

Met een multivariatie test kunt u meerdere varianten van meerdere elementen tegelijkertijd testen om te zien welke combinatie de beste resultaten oplevert. Google biedt een WYSIWYG-visuele editor aan die vertrouwd zou moeten voelen voor iedereen die er ooit een heeft gebruikt.

Targeting

U kunt het percentage bezoekers dat u wilt targeten en het gewicht van de te targeten bezoekers kiezen.

URL-targeting - specifieke URL's.

• Gedragstargeting: nieuwe versus terugkerende, specifieke verwijzingsbronnen.

• Geografische targeting - specifiek land, provincie, stad, etc.

• Technologietargeting - een specifiek apparaat, browser, besturingssysteem.

JavaScript-variabele - specifieke variabele in de broncode van de pagina.

• First-party Cookie - Gebruikers die een cookie van uw site hebben.

• Aangepast JavaScript - Gebaseerd op een geretourneerde waarde.

• Query-parameter - specifieke pagina's of sets pagina's.

• Data Layer Variabele - sleutelwaarden opgeslagen in de gegevenslaag.

• Met Optimize 360 kunt u doelgroeptargeting doen.

Rapportage

Het wordt aanbevolen om een experiment ten minste twee weken uit te voeren voordat u de resultaten bekijkt. Terwijl uw experiment wordt uitgevoerd, wordt op het eerste rapportagetabblad de huidige winnaar getoond. Zodra er voldoende gegevens zijn verzameld, laat Google een duidelijke winnaar zien.

Het tweede venster van het tabblad Rapportage geeft weer hoe elke variant heeft gepresteerd voor elk doel dat u hebt ingesteld.

De derde en laatste venster in uw rapport toont u gedetailleerdere gegevens over elke doelstelling, inclusief een mooie prestatiegrafiek.

Verbetering - Voor een bepaald doel, het verschil in succespercentage, gemeten als een percentage, tussen de variant en het origineel.

Experiment Sessions - Een experiment-sessie is de periode waarin een gebruiker actief is in uw experiment. Als een gebruiker 30 minuten of langer inactief is, wordt elke toekomstige activiteit standaard toegeschreven aan een nieuwe sessie. Gebruikers die uw site verlaten en binnen 30 minuten terugkeren, worden geteld als onderdeel van de oorspronkelijke sessie.

Waarschijnlijkheid om het origineel te verslaan - De waarschijnlijkheid dat een bepaalde variant resulteert in een succespercentage dat beter is dan de conversieratio van het origineel.

Kans om de beste te zijn - De kans dat een bepaalde variant beter presteert dan alle anderen.

A/B Testing

Bureau SEO-SNEL helpt u met A/B testing. Dankzij onze ervaren user testing consultants is dit een fluitje van een cent. Persoonlijk contact en een hoge mate van service zijn hierbij belangrijk. Een vast contactpersoon zal u begeleiden en bij vragen wordt u direct geholpen. We verlaten de opdracht pas als u tevreden bent.
  1. Home
  2. Google Optimize

Content Marketing

Content Marketing

Content is altijd koning, maar de heerser van vandaag heeft een vreemde vorm van democratie gekozen. Uw koning moet de mogelijkheid hebben om de meerderheid te sussen.

Evolved Search Engine Optimization

Evolved Search Engine Optimization

SEO blijft veranderen en we zijn voortdurend in ontwikkeling om de best mogelijke resultaten te leveren. Wij zullen het plan dat werkt voor u maken.

Pay Per Click (PPC)

Pay Per Click

Zoekmachines besteden meer tijd aan premium voorpagina's met betaalde onroerend goed vermeldingen. U moet daar ook deel van gaan uitmaken. Wij bouwen een krachtige PPC Campagne.

Pay Per Click

Conversie Optimalisatie

Conversie Optimalisatie

Maak van uw toevallige bezoekers betalende klanten. Ga dan naar de volgende stap en zet ze om in Brand Advocates, die het woord, het woord van uw merk, zullen verspreiden. Start vandaag met Conversie Optimalisatie.

Conversie Optimalisatie

Web Ontwikkeling

Web Ontwikkeling

Krijg een website die werkt. Moderne klanten hebben hoge verwachtingen, de oude site is gewoon niet meer van deze tijd. Maak vandaag een nieuwe start. Een moderne website die geschikt is voor elk scherm.

Web Ontwikkeling

Sociale Media marketing

Sociale Media Marketing

Bouw een gemeenschap van Brand Advocates. Laat hen het woord van uw bedrijf verspreiden. Onze social media experts helpen u om klanten op de juiste platforms aan te trekken. Begin vandaag nog!

Sociale Media Marketing

Optimalisatie

Onze zoekmachine optimalisatie (SEO) diensten zijn ontworpen om de zichtbaarheid te verhogen binnen de algoritmische ('natuurlijke', 'organische' of 'vrije') zoekresultaten om kwalitatief en gericht verkeer te leveren naar uw website. We zijn een full-service online marketing bureau en specialist in SEO en de #1 op het gebied van online marketing in Nederland. Het optimaliseren van uw website is ons dagelijks werk. Online marketing bureau SEO SNEL.

Optimalisatie »

Webteksten

Het produceren van content die prospects en klanten bezighoudt, is de grootste uitdaging van content marketing waar bedrijven vandaag de dag mee geconfronteerd worden. Wij hebben de tijd, inzet en middelen die nodig zijn om waardevolle content activa voor uw team te creëren. Wij hebben de beste SEO tekstschrijver in huis die SEO teksten schrijft voor uw website en SEO tips geeft. Deze tekstschrijver werkt volgens een SEO Checklist en zal uw SEO teksten op een professionale manier schrijven.

Webteksten »

Webstatistieken

Google Analytics is één van de meest doeltreffende instrumenten in online marketing. Door gebruik te maken van Google Analytics data kunnen wij niet alleen inzicht krijgen in hoeveel verkeer er naar uw site komt, maar ook waar het verkeer vandaan komt en wat gebruikers ter plaatse doen. Een Google Analytics account is onmisbaar voor elke website en onze Google Analytics consultant helpt u graag bij het installeren en het uitlezen van de statistieken van uw website.

Webstatistieken »

Zoekmachine Optimalisatie

Het bouwen van een solide basis voor economische groei. Technische SEO analyse is de basis van elke levensvatbare SEO campagne. Zonder deskundige website-analyse, is het onmogelijk om te weten hoe en of de zoekmachines uw website zien. We bieden de beste SEO (Search Engine Optimization) en online marketing diensten van Nederland. Onze SEO diensten bieden de garantie op een toppositie in Google. Neem vandaag nog contact met ons op en uw website zal snel stijgen.

Zoekmachineoptimalisatie »

Zoekmachine Adverteren

We begrijpen dat het succes van gerichte reclame een samenwerkingsverband is. Wij willen samen met u de zoekwoorden en de belangrijkste zinnen, die relevant zijn voor rankings, verbeteren. Een Google AdWords expert zal samen met u bepalen welke zoekwoorden de meest kansen hebben om te groeien. Aan de hand van de SEO score en SEO check van uw website beoordelen wij of de uitslag die de SEO check laat zien het noodzakelijk maakt om de SEO content van uw SEO website aan te passen.

Zoekmachine Adverteren »

E-mail Marketing

Wat is e-mail marketing? E-mail marketing is een vorm van direct marketing die gebruik maakt van e-mail om een commerciële boodschap, over een product of dienst van uw bedrijf, aan potentiële en huidige klanten over te brengen. E-mail marketing is een vorm van viral marketing en direct marketing waarmee u tegen lage kosten kunt adverteren. Onze e-mail marketing consultant kent alle marketing trends op het gebied van e-mail marketing en helpt uw bedrijf met het maken van effectieve mailings

E-mail Marketing »

Internet Adverteren

Zoals PPC (pay per click) al aangeeft, betaalt u wanneer bezoekers klikken op uw advertentie. Met andere woorden u betaalt alleen voor het daadwerkelijk doorklikken naar uw website. Met PPC (pay per click) marketing kunt u tegen lage kosten adverteren op het internet. Uw website wordt weergegeven volgens uw bod voor een bepaald zoekwoord. Onze online marketing consultant bedenkt de beste marketing strategie voor uw bedijf. Met Google Adwords Pay Per Click adverteren kunt u altijd op de eerste plek staan.

Internet Adverteren »

Facebook Adverteren

Sociale Media Advertentie Diensten. Bereik uw doelgroep. Dankzij sociale media reclame kunnen merken gerichte advertenties leveren aan gekwalificeerde gebruikers en efficiënter verkeer naar hun websites leiden. Sociale media reclame zorgt voor micro-targeting van uw core doelgroep op basis van onder andere de locatie, leeftijd, geslacht en interesses. Adverteren op Facebook doet u tegen lage kosten. Facebook Marketing en een advertentie op facebook trekt altijd de aandacht van uw doelgroep.

Facebook Adverteren »