SEO SNEL bedrijfslogo

Off-site SEO

Off-site SEO

Off-site SEO

Off-site SEO Backlinks

Als u voor het eerst een website op het internet plaatst dan heeft u iets nodig om bezoekers naar uw website te krijgen. Dat is waar off-site (off-page) SEO optimalisatie over gaat. Google wil dat de meest populaire en gerenommeerde sites aan de top van de zoekresultaten verschijnen. Eén van de manieren om dit te doen is door te kijken naar hoeveel externe websites er naar uw website linken. Als er nog geen inkomende links zijn (backlinks) en er wordt niets anders gedaan om meer bezoekers naar uw website te leiden, dan zal u gewoon niet vaak op de eerste pagina staan. Zeker niet met zeer concurrerende zoekwoorden. Er zijn verschillende manieren om dit te doen. Wanneer u een B2B bedrijf bent kunt u aan klanten vragen om te linken naar uw website, schrijf educatieve content en plaats dit op opiniesites, gebruik video optimalisatie om verkeer van YouTube en andere videosites te krijgen en zorg ervoor dat uw website wordt opgenomen in internet directories. Dit is de meest voorkomende en een effectieve manier van off-site (off-page) SEO optimalisatie. Dit is tevens ook een gevaarlijk gebied. In het verleden hebben veel SEO bedrijven deze tactiek gebruikt. Door te reageren op berichten op grote websites en het plaatsen van een backlink in de reactie kreeg men een hogere ranking in de zoekmachines. Dit bleek zeer effectief te zijn. Het probleem is dat Google dit in de praktijk niet wil en dat maakt dat deze methode nu niet meer effectief is. Google bestraft zelfs actief websites die deze methodes te veel gebruiken. Elke off-site (off-page) SEO optimalisatie moet binnen de richtlijnen voor webmasters van Google blijven. Als u iets heeft gevonden dat werkt, maar niet in de geest is van wat ze toelaatbaar vinden, dan bent u veel geld aan het besteden aan het graven van uw eigen graf. U moet tactieken gebruiken die Google als legitiem beschouwt. We vermijden elke tactiek die de wenkbrauwen van Google laat fronsen volledig en volgen hun richtlijnen voor content, zodat onze klanten nooit worden geconfronteerd met straf voor iets dat met onze off-site (off-page) SEO optimalisatie te maken heeft.

Video Optimalisatie

Eén van de dingen die een groot aantal mooie resultaten laat zien vandaag de dag is video optimalisatie. Het creëren van unieke video's die vervolgens worden ingesloten (embedden) op uw website kan een enorme impact hebben op uw rankings. Google is eigenaar van YouTube. Mede hierdoor is het een goed idee om deze dienst goed te gebruiken als u kans wilt maken op een hoge ranking in Google. Video optimalisatie is ook een goed idee, omdat mensen eerst een video zullen kijken voordat ze de hele pagina lezen, hierdoor kunt u de content samenvatten en uw bericht effectiever overbrengen. Wij werken samen met een top acteur om deze video's voor uw website te maken.

Linkbuilding

Websites met de meeste inkomende links (backlinks) hebben vaak de hoogste positie in Google. Toch is genuanceerder dan dat natuurlijk, maar het principe dat u er veel van nodig heeft blijft. Er zijn vele soorten backlinks zowel goede als slechte. Door verder te lezen ziet u wat de moeite waard is en wat u ten koste van alles moet vermijden.

Inkomende links (Backlinks)

Dit is een eenvoudige backlink (hyperlink) naar uw website vanaf een andere website met behulp van uw webadres (URL ) als de hyperlink. Dus een hyperlink naar onze site zou eruit kunnen zien als: www.seo-snel.nl of https://www.seo-snel.nl. Zolang uw backlinks niet afkomstig zijn van sites voor volwassenen, geneesmiddelen websites of websites met kansspelen dan zal dit type backlinks u nooit pijn doen.

Backlinks

Een backlink is een link naar uw website met behulp van een zoekwoord (anchor tekst) die gekoppeld is aan uw website. Bijvoorbeeld een geregistreerde beleggingsadviseur in Amsterdam wil misschien een backlink die zegt geregistreerde beleggingsadviseur Amsterdam. U komt hiermee weg als het in de context wordt geplaatst. Veel mensen gingen in commentaar op artikelen links terugplaatsen die niets te maken hadden met het artikel. Het werkte voor een tijdje, maar één ding dat u moet weten is dat u Google niet lang voor de gek kunt houden. Het is een slechte vorm van reclame, mensen werden gewaarschuwd dat ze moesten stoppen. Ze dreigden zelfs met een penguin penalty, waardoor de rankings eronder zouden lijden als mensen het bleven doen. Zorg er dus voor dat u de regels blijft volgen. Google wil ook dat u varieert. Als u gewoon gebruik blijft maken van steeds hetzelfde zoekwoord dan zal uw website overgeoptimaliseerd raken. Dus moet u gebruik maken van grote groepen met verschillende zoekwoorden.

Interne links

Een interne link is een hyperlink van een deel van uw website naar een ander deel. Elke website heeft een aantal interne links in de vorm van een menu. Door middel van interne links kunt u Google helpen te begrijpen welke pagina's relevant zijn voor de zoekwoorden. Interne links moeten deel uitmaken van een SEO strategie. Een voorbeeld van een interne link kan zijn: Neem contact op. Deze link brengt u naar een pagina waar u een contactformulier van de desbetreffende SEO dienst kunt vinden en dit is een signaal naar Google toe waar de pagina over gaat. Probeer interne links te gebruiken om te ranken voor een zoekwoord dat relevant is voor de webpagina maar overdrijf het niet.

Wederzijdse of wederkerige links (reciprocal link)

Dit is een hyperlink van uw website naar een andere website, deze vervolgens weer een hyperlink naar uw website plaatst. Dit is volkomen aanvaardbaar zolang de website waar u een link naar plaatst relevant is voor uw website. Een link van en naar de Kamer van Koophandel is aanvaardbaar. Linken naar leveranciers of mensen waar u zaken mee doet is ook aanvaardbaar. Maar te veel van deze links kunnen slecht voor u zijn als Google denkt dat u probeert om spam links te plaatsen.

Spam links

Dit is het creëren van een pagina op uw website waar u honderden links naar andere websites op plaatst die op hun beurt weer hetzelfde doen. Het beste advies dat ik u op dat gebied kan geven is NIET DOEN. Dit werd jaren geleden gebruikt en dat werkte toen, maar het is echt een heel slecht idee om dit nu nog steeds te doen. Google gedoogde dit lang geleden, maar sommige SEO bedrijven zijn zo verouderd met hun kennis dat ze dit nog steeds doen!

Comment links

Ik noemde de comment links al eerder. Als u reageert op een artikel dat relevant is voor uw website dan is het prima. Echter als u reageert of commentaar geeft op een artikel dat gaat over totaal iets anders, dan zal Google uw website bestraffen met een penalty. Dus als u wilt reageren op een artikel dat niets te maken heeft met wat u doet, laat dan de link weg.

Artikel links:

Dit is de beste plek voor een backlink, er zijn een aantal mooie duidelijke regels voor. U kunt niet gewoon hetzelfde artikel blijven herhalen. U moet elke keer een nieuw artikel schrijven. U kunt dezelfde fundamentele informatie schrijven, maar het moet niet steeds hetzelfde geformuleerd worden. Niet kopiëren en plakken dus. De penguin update had een grote invloed op dit soort links. Ze zijn alleen bruikbaar wanneer het goed wordt gedaan, alweer een goede reden dus om een professional van online marketing bureau SEO-SNEL.nl in te huren.

Paginabeoordeling

PageRank is een tool die Google gebruikt om de kwaliteit van domeinen te beoordelen. Wanneer u backlinks ontvangt van websites met een hoge PageRank, dan krijgt u punten voor uw eigen PageRank. Er zijn ongeveer 200 factoren die van invloed zijn op de PageRank, maar de belangrijkste zijn domeinleeftijd en inkomende links (backlinks). Onderaan deze pagina vindt u een lijst die laat zien hoeveel punten een backlink waard is. Deze lijst is een vereenvoudiging en daarom is het belangrijk om op te merken dat alle links op de pagina het totale aantal punten onderling zullen verdelen, dus als u de enige link op de pagina bent dan krijgt u veel punten, maar de kans is groot dat u niet de enige link op de pagina bent. Ik heb nog nooit een pagina met slechts één link gezien. Vergeet niet dat zelfs de menu items op de pagina als link naar een andere pagina worden geteld. Dat gezegd hebbende betekent dit dat de websites met een hoge PageRank veel waard zijn. Als u een link van een PR 2 website heeft en de 96 punten worden verdeeld onder 10 links, dan zal het u gewoon niet al te veel helpen. Bij een PR 8 website met 10 links ontvangt per link wel veel punten. Een andere factor is dat NoFollow links niet meedoen met de puntentelling. U heeft dus een groot aantal links nodig om hoger in Google te komen en dat is waar een speciaal linkbuilding programma echt bij kan helpen.

PageRank puntentelling

• 1 Link van PR 0 = 1 punt

• 1 Link van PR 1 = 20 punten

• 1 Link van PR 2 = 96 punten

• 1 Link van PR 3 = 338 punten

• 1 Link van PR 4 = 986 punten

• 1 Link van PR 5 = 6902 Punten

• 1 Link van PR 6 = 12.754 punten

• 1 Link van PR 7 = 47.856 punten

• 1 Link van PR 8 = 140.958 punten

• 1 Link van PR 9 = 859.844 punten

• 1 Link van PR 10 = 5.331.037 punten



  1. Home
  2. Off-site SEO