Google Shopping
Google Shopping
Google Shopping advertenties worden boven de AdWords en organische zoekresultaten weergegeven in het daarvoor bestemde blok. U kunt de shopping advertenties herkennen aan het label gesponsord.
Eigen winkel beginnen met Google Shopping
De Google shopping zoekresultaten worden samengesteld door advertenties van producten te laten zien. Hierdoor kunnen mensen eenvoudig producten vergelijken en direct een aankoop doen in uw winkel. Uw eigen winkel is terug te vinden op google.nl/shopping.
e-Commerce voor Mobiele apparaten en tablets
Uw advertenties worden ook getoond op smartphones en tablets. De productvermeldingen zijn ook te zien in de diverse applicaties. Op deze manier bent u altijd goed zichtbaar en vindbaar voor klanten.
Producten Google Shopping
Wanneer iemand zoekt naar producten op Google.nl en google.nl/shopping dan worden hier dankzij Google Shopping uw producten weergegeven. Ze laten dan een foto van het artikel, de prijs en de naam van uw winkel zien. Wanneer klanten op het artikel klikken, dan worden ze doorgestuurd naar uw eigen webwinkel
Hoeveel kost Google Shopping?
Google heeft geen minimum bod of minimale kosten voor Google Shopping / advertenties met productvermeldingen. U kunt een cost per click (CPC) kiezen van slechts € 0,01, en er is geen minimum dagbudget, u bent dus heel flexibel met hoeveel u wilt uitgeven aan Google Shopping. Google Shopping kan u € 1 per dag, € 1 per maand of meer dan € 1 per dag kosten, afhankelijk van de mate van zichtbaarheid van uw producten. In vergelijking met andere marketingkanalen zijn de kosten van Google Shopping extreem laag, zelfs lager dan de standaardkosten voor de meeste Amazon Marketplace-categorieën.
U kunt zelf de kosten van Google Shopping bepalen door uw dagbudget en uw PPC-biedingen te verhogen of te verlagen. Houd er rekening mee dat als uw kosten op Google Shopping laag zijn, u ook een lage zichtbaarheid van Google Shopping-advertenties heeft. Daarnaast is het belangrijk te weten dat Google uw advertenties niet meer weergeeft zodra uw dagbudget voor Google Shopping is bereikt. Dus als uw maximale dagelijkse kosten op Google Shopping € 20 bedragen, worden uw Google Shopping-advertenties weergegeven totdat die € 20 is bereikt. Wanneer u hoge gemiddelde CPC-kosten voor Google Shopping heeft met lage Google Shopping-kosten, dan worden uw advertenties slechts een gedeelte van de dag weergegeven, omdat u sneller uw maximum spend bereikt.
Het aantal producten dat u verkoopt, speelt ook een grote rol bij de kosten van uw Google Shopping-campagne. Als u 100.000 producten hebt voor 40 cent per klik, besteedt u veel meer dan een verkoper met 100 producten tegen dezelfde kosten per klik. Google bepaalt welke advertenties worden weergegeven op Google Shopping op basis van hoe de zoekwoorden in uw datafeed overeenkomen met de zoekopdracht van een consument, naast de CPC-biedingen die u instelt in uw PPC-campagne voor Google Shopping.
Wat is een Google Shopping Data Feed?
Uw Google Product Listing Ads (PLA) is op zijn eenvoudigst een gedetailleerde spreadsheet. Dit bestand bevat al uw productinformatie: alles wat u verkoopt en alle productinformatie die specifiek is voor die producten (bijvoorbeeld grootte, kleur, URL). Met andere woorden, de Google Shopping data feed bevat uw productgegevens. Het is een Google Shopping data feed omdat u deze regelmatig naar Google moet verzenden om uw productgegevens bij te werken wanneer u de naam, prijs, categorie, afbeelding, URL of voorraadbeschikbaarheid van een product wijzigt.
* Opmerking: hoewel u Google Shopping beheert met de login van Google AdWords, moet de Google Shopping-feed worden verzonden naar het Google Merchant Center.
Hoe optimaliseer ik mijn Google Shopping Data Feed?
Google bepaalt welke advertenties met productvermeldingen bij een bepaalde zoekopdracht worden weergegeven, afhankelijk van de biedingen en productinformatie van Google Shopping CPC (kosten per klik) in de productfeed van Google Shopping. Google vergelijkt deze input van verkopers zo goed mogelijk met de zoekwoorden van een consument. Daarom moet uw Google Shopping data feed gericht zijn op het leveren van relevante productgegevens voor Google Shopping en consumenten. U kunt dit doen door producttitels en productomschrijvingen in de Google Shopping feed te plaatsen waar de informatie op staat die klanten zoeken.
Hoe werkt Google Shopping?
Om aan de slag te gaan met google.nl/shopping, heeft u een Google AdWords account en een Merchant Center-account nodig.
We helpen u graag bij het opzetten van Google Shopping voor uw webwinkel.
Wat kunnen wij voor u betekenen?
Een campagnestrategie ontwikkelen die perfect aansluit bij uw zakelijke doelstellingen. Zo kunnen we op locaties targeten en biedingen doen op basis van vooraf gestelde doelen.
Optimaliseren. We zorgen ervoor dat de mensen die het meest geÏnteresseerd zijn in uw producten uw advertenties te zien krijgen.
Door het instellen van productdoelen laten we aan AdWords weten wat de doelen voor de verschillende producten zijn. Deze productdoelen zijn een vereiste en worden op campagneniveau gedefinieerd met de kenmerken die zowel in het AdWords account als het Google Merchant Center account worden ingesteld.
Voor de best presterende producten stellen we hogere biedingen in om zo het rendement op uw investering (ROI) te maximaliseren.
Het bijhouden van de prestaties kunnen we controleren door gebruik te maken van het tabblad
'Advertenties'. U ontvangt van ons een wekelijkse rapportage met daarin een overzicht van de prestaties van alle lopende campagnes.
Google Shopping Aanmelden
4 eenvoudige stappen voor retailers om producten aan Google Shopping toe te voegen
Als u uw product data in merchant center wilt uploaden, moet u eerst een account bij Google Merchant Center hebben.
1. Download Google Merchant-account.
Als u Google Merchant Center wilt gebruiken, moet u zich eerst aanmelden voor een Google Account. Als u al een account bij Google heeft (zoals Gmail), gaat u naar google.com/merchants en logt u in om aan de slag te gaan.
Wanneer u zich voor de eerste keer aanmeldt bij Google Merchant Center met uw Google-account, wordt u gevraagd om het volgende te voltooien:
Selecteer een locatie
Ga akkoord met de servicevoorwaarden
Configureer uw account
Nadat u een account hebt aangemaakt, geeft u algemene informatie over uw bedrijf op de pagina Instellingen onder Algemeen.
2. Verifieer uw website
Ga naar de pagina "Instellingen". Vul alle gegevens in die vereist zijn en verifieer uw website.
3. Maak een Data Feed
Wanneer de website is geverifieerd, moet u datafeeds maken. Google Merchant Center ondersteunt momenteel data feeds in de volgende indelingen: Tekst (spreadsheet) of door Tab Delimited of XML-bestand. U moet de feedspecificatie die wordt geleverd door Google volgen en gebruiken.
Een Google Content API-optie is ook beschikbaar voor degenen die bekwaam zijn met deze technologie.
4. Upload uw datafeed
Nadat de data feed is gemaakt, hoeft u alleen nog maar uw data te uploaden. Er zijn twee verschillende manieren om uw feed te uploaden:
Handmatig uploaden (handmatig bestanden uploaden naar de server)
Geplande upload (upload datafeed naar de google ftp-server of uw eigen server)
Tip: houd de gegevensfeed nieuw en kies de geplande uploadoptie.
Wacht een paar uur terwijl Google alle producten die u hebt geüpload indexeert.
Er is geen limiet voor het aantal producten dat u kunt uploaden. We hebben klanten met 20 producten en klanten met duizenden producten.
Hoe u de beste exposure op Google Shopping Nederland kunt krijgen
Hier zijn een paar belangrijke punten om u te helpen onderscheiden van de massa:
Zorg ervoor dat u een duidelijke foto van uw product hebt, bij voorkeur op een witte achtergrond.
Zorg ervoor dat het exacte modelnummer van het product overeenkomt met uw titel. En gebruik de juiste hoofdletters, bijvoorbeeld "Canon PowerShot SX540 HS compacte camera"
Maak een lijst van alle populaire functies van uw product waarnaar klanten op zoek zijn.
XML-attributen: het helpt door er zoveel mogelijk toe te voegen; kleuren, maten, verzendkosten etc.
Als u 30 dagen lang geen nieuwe datafeed heeft ingediend, moet u er rekening mee houden dat al uw producten verlopen en worden gedeactiveerd.
Wilt u de prestaties van uw product controleren?
U kunt bijhouden hoe uw artikelen presteren op twee locaties in uw Google Merchant Center-account.
Producttabblad in Google Merchant Center
Door op het tabblad Producten te klikken, kunt u het totale aantal vertoningen en klikken bekijken voor elk item dat u indient.
Vert. (Vertoningen): het totale aantal keren dat uw item in de zoekresultaten is weergegeven sinds het is gepubliceerd.
Klikken: het totale aantal keren dat iemand op uw item heeft geklikt in een lijst met zoekresultaten sinds het werd gepubliceerd.
Opmerking: Statistieken over klikken en vertoningen worden dagelijks bijgewerkt.
Prestaties rapport
In dit gedeelte kunt u de klikken voor uw producten zien, evenals het aantal API-vertoningen. Statistieken geven het aantal klikken of vertoningen weer dat over een dag is verzameld en worden elke 24 uur bijgewerkt.
Google Shopping voor uw Website
We zijn uw partner als het gaat om Google Shopping advertenties. Wij zorgen voor een goede zichtbaarheid op Google. Hierdoor zal uw website beter gevonden worden in Google. Persoonlijk contact en een hoge mate van service zijn hierbij belangrijk. Een vast contactpersoon zal u begeleiden en bij vragen wordt u direct geholpen. We verlaten de opdracht pas als u tevreden bent.
-
Home
-
Google Shopping
Content Marketing
Content is altijd koning, maar de heerser van vandaag heeft een vreemde vorm van democratie gekozen. Uw koning moet de mogelijkheid hebben om de meerderheid te sussen.
Evolved Search Engine Optimization
SEO blijft veranderen en we zijn voortdurend in ontwikkeling om de best mogelijke resultaten te leveren. Wij zullen het plan dat werkt voor u maken.
Pay Per Click (PPC)
Zoekmachines besteden meer tijd aan premium voorpagina's met betaalde onroerend goed vermeldingen. U moet daar ook deel van gaan uitmaken. Wij bouwen een krachtige PPC Campagne.
Conversie Optimalisatie
Maak van uw toevallige bezoekers betalende klanten. Ga dan naar de volgende stap en zet ze om in Brand Advocates, die het woord, het woord van uw merk, zullen verspreiden. Start vandaag met Conversie Optimalisatie.
Web Ontwikkeling
Krijg een website die werkt. Moderne klanten hebben hoge verwachtingen, de oude site is gewoon niet meer van deze tijd. Maak vandaag een nieuwe start. Een moderne website die geschikt is voor elk scherm.
Sociale Media marketing
Bouw een gemeenschap van Brand Advocates. Laat hen het woord van uw bedrijf verspreiden. Onze social media experts helpen u om klanten op de juiste platforms aan te trekken. Begin vandaag nog!
Optimalisatie
Onze zoekmachine optimalisatie (SEO) diensten zijn ontworpen om de zichtbaarheid te verhogen binnen de algoritmische ('natuurlijke', 'organische' of 'vrije') zoekresultaten om kwalitatief en gericht verkeer te leveren naar uw website. We zijn een full-service online marketing bureau en specialist in SEO en de #1 op het gebied van online marketing in Nederland. Het optimaliseren van uw website is ons dagelijks werk. Online marketing bureau SEO SNEL.
Optimalisatie »
Webteksten
Het produceren van content die prospects en klanten bezighoudt, is de grootste uitdaging van content marketing waar bedrijven vandaag de dag mee geconfronteerd worden. Wij hebben de tijd, inzet en middelen die nodig zijn om waardevolle content activa voor uw team te creëren. Wij hebben de beste SEO tekstschrijver in huis die SEO teksten schrijft voor uw website en SEO tips geeft. Deze tekstschrijver werkt volgens een SEO Checklist en zal uw SEO teksten op een professionale manier schrijven.
Webteksten »
Webstatistieken
Google Analytics is één van de meest doeltreffende instrumenten in online marketing. Door gebruik te maken van Google Analytics data kunnen wij niet alleen inzicht krijgen in hoeveel verkeer er naar uw site komt, maar ook waar het verkeer vandaan komt en wat gebruikers ter plaatse doen. Een Google Analytics account is onmisbaar voor elke website en onze Google Analytics consultant helpt u graag bij het installeren en het uitlezen van de statistieken van uw website.
Webstatistieken »
Zoekmachine Optimalisatie
Het bouwen van een solide basis voor economische groei. Technische SEO analyse is de basis van elke levensvatbare SEO campagne. Zonder deskundige website-analyse, is het onmogelijk om te weten hoe en of de zoekmachines uw website zien. We bieden de beste SEO (Search Engine Optimization) en online marketing diensten van Nederland. Onze SEO diensten bieden de garantie op een toppositie in Google. Neem vandaag nog contact met ons op en uw website zal snel stijgen.
Zoekmachineoptimalisatie »
Zoekmachine Adverteren
We begrijpen dat het succes van gerichte reclame een samenwerkingsverband is. Wij willen samen met u de zoekwoorden en de belangrijkste zinnen, die relevant zijn voor rankings, verbeteren. Een Google AdWords expert zal samen met u bepalen welke zoekwoorden de meest kansen hebben om te groeien. Aan de hand van de SEO score en SEO check van uw website beoordelen wij of de uitslag die de SEO check laat zien het noodzakelijk maakt om de SEO content van uw SEO website aan te passen.
Zoekmachine Adverteren »
E-mail Marketing
Wat is e-mail marketing? E-mail marketing is een vorm van direct marketing die gebruik maakt van e-mail om een commerciële boodschap, over een product of dienst van uw bedrijf, aan potentiële en huidige klanten over te brengen. E-mail marketing is een vorm van viral marketing en direct marketing waarmee u tegen lage kosten kunt adverteren. Onze e-mail marketing consultant kent alle marketing trends op het gebied van e-mail marketing en helpt uw bedrijf met het maken van effectieve mailings
E-mail Marketing »
Internet Adverteren
Zoals PPC (pay per click) al aangeeft, betaalt u wanneer bezoekers klikken op uw advertentie. Met andere woorden u betaalt alleen voor het daadwerkelijk doorklikken naar uw website. Met PPC (pay per click) marketing kunt u tegen lage kosten adverteren op het internet. Uw website wordt weergegeven volgens uw bod voor een bepaald zoekwoord. Onze online marketing consultant bedenkt de beste marketing strategie voor uw bedijf. Met Google Adwords Pay Per Click adverteren kunt u altijd op de eerste plek staan.
Internet Adverteren »
Facebook Adverteren
Sociale Media Advertentie Diensten. Bereik uw doelgroep. Dankzij sociale media reclame kunnen merken gerichte advertenties leveren aan gekwalificeerde gebruikers en efficiënter verkeer naar hun websites leiden. Sociale media reclame zorgt voor micro-targeting van uw core doelgroep op basis van onder andere de locatie, leeftijd, geslacht en interesses. Adverteren op Facebook doet u tegen lage kosten. Facebook Marketing en een advertentie op facebook trekt altijd de aandacht van uw doelgroep.
Facebook Adverteren »