SEO SNEL bedrijfslogo

ROI

Return On Investment

ROI

Return on Investment (ROI) meet de winst of het verlies dat wordt gegenereerd ten opzichte van het geïnvesteerde bedrag. ROI wordt meestal uitgedrukt als percentage en wordt daarnaast vaak gebruikt voor het nemen van persoonlijke financiële besluiten, om de winstgevendheid van een onderneming te vergelijken of om de efficiëntie van verschillende investeringen met elkaar te vergelijken.

De Return on Investment formule is:

Formule ROI = (netto winst / kosten van investering) x 100

Hoe werkt ROI?

De ROI berekening is flexibel en kan worden aangepast voor verschillende toepassingen. Een bedrijf kan de berekening gebruiken om de ROI voor verschillende potentiële investeringen te vergelijken.

Bijvoorbeeld, de investering van een onlinemarketing campagne is 1000 Euro. De Opbrengst is 1200 Euro. De netto winst van de investering is dan 200 Euro. De ROI zou als volgt worden berekend:

ROI = (200/1000) x 100 = 20%

De ROI in het bovenstaande voorbeeld is 20%. De berekening kan worden gewijzigd door belastingen en heffingen af te trekken om een nauwkeuriger beeld te krijgen van de totale ROI.

Dezelfde berekening kan ook worden gebruikt om een belegging van een bedrijf te berekenen. De berekening is echter complexer omdat er meer factoren zijn. Bijvoorbeeld, om de netto winst van een investering te berekenen, zou een bedrijf moeten nagaan hoeveel geld er precies in het project wordt gestoken en de tijd die de medewerkers eraan werken.

Mede door de flexibiliteit is ROI een van de meest gebruikte winstgevendheidsgraden. Dat gezegd hebbende, is een van de nadelen van de ROI berekening dat het kan worden gemanipuleerd, zodat de resultaten kunnen variëren. Wanneer u ROI gebruikt om investeringen te vergelijken, is het belangrijk om steeds dezelfde gegevens te gebruiken.

Ook is het belangrijk om op te merken dat de basis ROI berekening geen tijd in overweging neemt. Het is duidelijk dat het makkelijker is om een + 15% Return on Investment over een jaar te ontvangen dan over twee jaar.

Google AdWords

De standaard Return on Investment (ROI) die door Google Analytics wordt weergegeven, is om twee redenen misleidend.

1: Google Analytics combineert de opbrengst van uw transacties en doelen. Dat kan leiden tot dubbele tellingen, wanneer een click-to-cart click bijvoorbeeld een in geld uitgedrukt doel is.

2: Google Analytics heeft geen idee met welke winstmarges u werkt. Google moet daarom aannemen dat alle inkomsten van uw bezoekers 100% winst zijn. In dit artikel laat ik zien hoe u deze problemen kunt voorkomen en uw daadwerkelijk AdWords ROI kunt berekenen. Het doel is om u een stap verder te brengen - zodat u meer kunt gaan doen dan alleen biedingen aan te passen op basis van conversies. In plaats daarvan kunt u dan de zoekwoorden achterhalen die de hoogste conversiepercentages hebben.

Hoe Google Analytics de ROI berekent

ROI = (opbrengst - kosten) / kosten

Dit betekent dat als uw ROI wordt gerapporteerd als 500%, u een rendement van € 5 ontvangt voor elke € 1 die u aan AdWords besteedt. Ervan uitgaande dat uw opbrengst € 600 is en € 100 hebt uitgegeven, is de berekening als volgt:

ROI = (600 - 100) / 100

ROI = 500%

Een negatieve ROI betekent dat u meer uitgeeft dan dat er geld binnen komt. ROI = (50 - 100) / 100 = -50%.

Rendement op de investering

Het Rendement op de investering is een belangrijke graadmeter voor elk bedrijf. Bureau SEO SNEL helpt u met het verhogen van de ROI. Persoonlijk contact en een hoge mate van service zijn hierbij belangrijk. Een vast contactpersoon zal u begeleiden en bij vragen wordt u direct geholpen. We verlaten de opdracht pas als u tevreden bent.
  1. Home
  2. ROI

Content Marketing

Content Marketing

Content is altijd koning, maar de heerser van vandaag heeft een vreemde vorm van democratie gekozen. Uw koning moet de mogelijkheid hebben om de meerderheid te sussen.

Evolved Search Engine Optimization

Evolved Search Engine Optimization

SEO blijft veranderen en we zijn voortdurend in ontwikkeling om de best mogelijke resultaten te leveren. Wij zullen het plan dat werkt voor u maken.

Pay Per Click (PPC)

Pay Per Click

Zoekmachines besteden meer tijd aan premium voorpagina's met betaalde onroerend goed vermeldingen. U moet daar ook deel van gaan uitmaken. Wij bouwen een krachtige PPC Campagne.

Pay Per Click

Conversie Optimalisatie

Conversie Optimalisatie

Maak van uw toevallige bezoekers betalende klanten. Ga dan naar de volgende stap en zet ze om in Brand Advocates, die het woord, het woord van uw merk, zullen verspreiden. Start vandaag met Conversie Optimalisatie.

Conversie Optimalisatie

Web Ontwikkeling

Web Ontwikkeling

Krijg een website die werkt. Moderne klanten hebben hoge verwachtingen, de oude site is gewoon niet meer van deze tijd. Maak vandaag een nieuwe start. Een moderne website die geschikt is voor elk scherm.

Web Ontwikkeling

Sociale Media marketing

Sociale Media Marketing

Bouw een gemeenschap van Brand Advocates. Laat hen het woord van uw bedrijf verspreiden. Onze social media experts helpen u om klanten op de juiste platforms aan te trekken. Begin vandaag nog!

Sociale Media Marketing

Optimalisatie

Onze zoekmachine optimalisatie (SEO) diensten zijn ontworpen om de zichtbaarheid te verhogen binnen de algoritmische ('natuurlijke', 'organische' of 'vrije') zoekresultaten om kwalitatief en gericht verkeer te leveren naar uw website. We zijn een full-service online marketing bureau en specialist in SEO en de #1 op het gebied van online marketing in Nederland. Het optimaliseren van uw website is ons dagelijks werk. Online marketing bureau SEO SNEL.

Optimalisatie »

Webteksten

Het produceren van content die prospects en klanten bezighoudt, is de grootste uitdaging van content marketing waar bedrijven vandaag de dag mee geconfronteerd worden. Wij hebben de tijd, inzet en middelen die nodig zijn om waardevolle content activa voor uw team te creëren. Wij hebben de beste SEO tekstschrijver in huis die SEO teksten schrijft voor uw website en SEO tips geeft. Deze tekstschrijver werkt volgens een SEO Checklist en zal uw SEO teksten op een professionale manier schrijven.

Webteksten »

Webstatistieken

Google Analytics is één van de meest doeltreffende instrumenten in online marketing. Door gebruik te maken van Google Analytics data kunnen wij niet alleen inzicht krijgen in hoeveel verkeer er naar uw site komt, maar ook waar het verkeer vandaan komt en wat gebruikers ter plaatse doen. Een Google Analytics account is onmisbaar voor elke website en onze Google Analytics consultant helpt u graag bij het installeren en het uitlezen van de statistieken van uw website.

Webstatistieken »

Zoekmachine Optimalisatie

Het bouwen van een solide basis voor economische groei. Technische SEO analyse is de basis van elke levensvatbare SEO campagne. Zonder deskundige website-analyse, is het onmogelijk om te weten hoe en of de zoekmachines uw website zien. We bieden de beste SEO (Search Engine Optimization) en online marketing diensten van Nederland. Onze SEO diensten bieden de garantie op een toppositie in Google. Neem vandaag nog contact met ons op en uw website zal snel stijgen.

Zoekmachineoptimalisatie »

Zoekmachine Adverteren

We begrijpen dat het succes van gerichte reclame een samenwerkingsverband is. Wij willen samen met u de zoekwoorden en de belangrijkste zinnen, die relevant zijn voor rankings, verbeteren. Een Google AdWords expert zal samen met u bepalen welke zoekwoorden de meest kansen hebben om te groeien. Aan de hand van de SEO score en SEO check van uw website beoordelen wij of de uitslag die de SEO check laat zien het noodzakelijk maakt om de SEO content van uw SEO website aan te passen.

Zoekmachine Adverteren »

E-mail Marketing

Wat is e-mail marketing? E-mail marketing is een vorm van direct marketing die gebruik maakt van e-mail om een commerciële boodschap, over een product of dienst van uw bedrijf, aan potentiële en huidige klanten over te brengen. E-mail marketing is een vorm van viral marketing en direct marketing waarmee u tegen lage kosten kunt adverteren. Onze e-mail marketing consultant kent alle marketing trends op het gebied van e-mail marketing en helpt uw bedrijf met het maken van effectieve mailings

E-mail Marketing »

Internet Adverteren

Zoals PPC (pay per click) al aangeeft, betaalt u wanneer bezoekers klikken op uw advertentie. Met andere woorden u betaalt alleen voor het daadwerkelijk doorklikken naar uw website. Met PPC (pay per click) marketing kunt u tegen lage kosten adverteren op het internet. Uw website wordt weergegeven volgens uw bod voor een bepaald zoekwoord. Onze online marketing consultant bedenkt de beste marketing strategie voor uw bedijf. Met Google Adwords Pay Per Click adverteren kunt u altijd op de eerste plek staan.

Internet Adverteren »

Facebook Adverteren

Sociale Media Advertentie Diensten. Bereik uw doelgroep. Dankzij sociale media reclame kunnen merken gerichte advertenties leveren aan gekwalificeerde gebruikers en efficiënter verkeer naar hun websites leiden. Sociale media reclame zorgt voor micro-targeting van uw core doelgroep op basis van onder andere de locatie, leeftijd, geslacht en interesses. Adverteren op Facebook doet u tegen lage kosten. Facebook Marketing en een advertentie op facebook trekt altijd de aandacht van uw doelgroep.

Facebook Adverteren »