Hotjar
Hotjar bevat een reeks analysetools waarmee u 'waardevolle data' kunt verzamelen zoals heatmaps, funnel tracking, polls, enquêtes en nog veel meer.
Bedrijfseigenaren kunnen dankzij Hotjar een goed beeld krijgen van de sterke en zwakke punten van hun website. Met deze tools kan een gebruiker de activiteiten bekijken die de bezoekers uitvoeren, zoals waar ze klikken, op welke webpagina
ze de meeste tijd doorbrengen, naar beneden scrollen, enzovoort. Ook verzamelt het feedback van klanten via formulieren en enquêtes en kan er worden getest met behulp van user-testers.
Hotjar geeft u het echte beeld van de prestaties van uw website. Het helpt om te bepalen wat de aandacht van bezoekers trekt en wat niet. Met al deze gegevens kunt u positieve en krachtige veranderingen aan uw website aanbrengen.
Overzicht van Hotjar-functies
• Heatmaps
• Bezoekersopnames
• Conversietrechters
• Formulieranalyse
• Feedback polls
• Surveys
• Rekruteer user-testers
• Onbeperkt aantal gebruikers
• Onbeperkt aantal antwoorden
• Blokkeer IP-adressen.
• Lokalisatie
• Ondersteuning voor meerdere apparaten
• Krachtige targeting
• Makkelijke installatie
• Logisch gedrag
Voor wie is Hotjar bedoeld?
Hotjar Insights is er voor iedereen die wil weten hoe bezoekers hun websites gebruiken.
Dit kunen, ontwikkelaars, product managers, online marketeers, analisten en bureaus en consultants zijn. De tools zijn eenvoudig te gebruiken en zullen niet veel tijd in beslag nemen om te begrijpen of te ontcijferen.
Hoe gemakkelijk is het om Hotjar aan mijn site toe te voegen?
Hotjar werkt door JavaScript code aan uw site toe te voegen vlak voor de close tag. Het moet op elke pagina staan waar u bezoekers wilt opnemen of feedback wilt verzamelen. Het duurt slechts enkele seconden om de code aan uw site toe te voegen. Voor
WordPress-sites gebruikt u de plugin Insert headers and footers.
Platforms zoals
Wix.com staan het niet toe om JavaScript aan de header toe te voegen dit betekent dat u Hotjar op dergelijke sites niet kunt gebruiken.
Met Hotjar schakelt u eenvoudig heatmaps in voor uw belangrijkste webpagina's.
Het eerste dat u moet instellen zijn heatmaps. Hiermee kunt u precies zien waar uw bezoekers op uw website op
klikken. Dit is vaak anders dan u zou verwachten.
Het is heel eenvoudig om heatmaps in te schakelen, maar schakel ze niet alleen in voor uw
homepage en een paar andere
landingspagina's, Bepaal eerst wat uw belangrijkste pagina's zijn. Dit moeten pagina's zijn die betrekking hebben op uw websitedoelen, zoals uw product- of en uw checkout-pagina of aanmeldpagina. U moet ook uw instappagina's inschakelen, omdat deze het vaakst worden gezien en bezoekers op basis hiervan uw hele website beoordelen.
U heeft ten minste 500 weergaven per heatmap nodig, om een representatief beeld en inzichten te krijgen.
Hotjar: Schakel de functie voor bezoekersopnamen in.
Hiermee verkrijgt u inzichten over de reis die bezoekers op uw website afleggen (
customer journey) en kunt de meest voorkomende problemen oplossen en verbeteren. Om deze opnamen te starten, klikt u op 'Record visitors' in het recordings gedeelte van de tool. Het zal de bezoekers op uw gehele website tracken en u hoeft geen specifieke pagina's te kiezen. Er zijn een paar extra opties, maar de standaardopties zijn vaak prima en u kunt de opnames beperken tot specifieke pagina's wanneer een pro-level account hebt.
Hotjar Login
• Ga nu naar
Hotjar inloggen