De Google Ads-kwaliteitsscore een numerieke waarde tussen 1 en 10 die aan een zoekwoord wordt gegeven. Die waarde vertelt de adverteerder hoe relevant Google denkt dat uw zoekwoorden, advertenties en bestemmingspagina's in combinatie met elkaar zijn.
Hoe lager de score, hoe meer u per klik betaalt. Hoe hoger de score, hoe minder u per klik betaalt (ik zei 'klik', niet 'conversie').
Maak een lijst met zeer relevante zoekwoorden - inclusief long-tail-opties - en organiseer die zoektermen vervolgens in gerichte groepen. Dit maakt het eenvoudiger om ads, bestemmingspagina's en andere creatieve elementen aan te passen voor de campagnes die u uitvoert.
Zoals bij elke marketingstrategie, kan een kleine A / B-test serieuze inzichten opleveren - om nog maar te zwijgen van een sterkere algemene campagne. Probeer aan het begin een paar opties voor elke advertentiegroep die u gebruikt en kijk welke een hogere klikfrequentie opleveren.
Voeg altijd uitsluitingszoekwoorden toe om verspilde uitgaven te voorkomen en niet-gekwalificeerde leads te verdrijven.
Long tail zoekwoorden zijn de Heilige Graal als het gaat om kwaliteitsscore. Ze betekenen niet alleen doorgaans een hogere klikfrequentie (omdat ze zo gericht zijn), maar ze brengen ook lagere kosten met zich mee omdat ze minder concurrerend zijn.