Een case study onderzoekt meestal een enkel onderwerp, maar ze kunnen ook worden gebruikt als een vergelijkend onderzoek dat relaties aantoont tussen twee of tussen meer dan twee onderwerpen.
Is de case een ongebruikelijk of atypisch voorbeeld van een onderzoeksprobleem dat een diepgaandere analyse vereist? Cases vormen vaak een onderwerp dat voorkomt uit een ander onderzoek, omdat de case nieuwe inzichten kan bieden om het probleem te begrijpen.
Biedt de casus belangrijk inzicht of verheldert het een eerder gevonden probleem? Een grondige analyse van een case kan gebaseerd zijn op de hypothese dat de case study trends of problemen zal onthullen die niet in eerder onderzoek aan het licht zijn gekomen of nieuwe en belangrijke implicaties zullen onthullen.
Daagt de case study uit en biedt het een tegenwicht voor de heersende veronderstellingen? Na verloop van tijd kan onderzoek naar een bepaald onderwerp resulteren in het ontwikkelen van aannames op basis van verouderde studies die nog steeds worden toegepast op nieuwe of veranderende omstandigheden of het idee dat iets eenvoudig moet worden geaccepteerd als 'gezond verstand', hoewel het probleem niet in de praktijk grondig is getest. Een casus kan u de gelegenheid bieden om bewijs te verzamelen dat de gangbare veronderstellingen over een onderzoeksprobleem uitdaagt en een nieuwe reeks aanbevelingen te geven die op de praktijk zijn toegepast en die nog niet eerder zijn getest.
Biedt de case study de mogelijkheid om actie te ondernemen die leidt tot het oplossen van een probleem? Een andere manier om na te denken over het kiezen van een case om te bestuderen, is te overwegen hoe de resultaten van het onderzoeken van een bepaalde case kunnen leiden tot bevindingen die wijzen op manieren om een bestaand of opkomend probleem op te lossen.
Biedt de case study een nieuwe richting in toekomstig onderzoek? Een case study kan worden gebruikt als hulpmiddel voor verkennend onderzoek dat wijst op de noodzaak van verder onderzoek van het onderzoeksprobleem. Een case kan worden gebruikt wanneer er weinig studies zijn die helpen bij het voorspellen van een uitkomst of die een duidelijk inzicht geven in hoe het beste kan worden gehandeld bij het aanpakken van een probleem.
Het analyseren van resultaten voor een case study is meestal meer gebaseerd op meningen dan op statistische methoden. Het gebruikelijke idee is om te proberen uw gegevens in een beheersbare vorm te verzamelen en er een verhaal omheen te bouwen.
Gebruik voorbeelden in uw verhaal terwijl u de zaken beknopt en interessant houdt. Het is handig om enkele numerieke gegevens weer te geven, maar onthoud dat u alleen trends probeert te beoordelen en niet elk stukje data analyseert. Verwijs voortdurend terug naar uw bullet points zodat u de focus niet verliest.
Het is altijd een goed idee om aan te nemen dat een persoon die uw onderzoek leest misschien niet veel kennis van het onderwerp bezit, dus probeer dienovereenkomstig te schrijven.
Bovendien is een case study, anders dan een wetenschappelijk onderzoek dat zich met feiten bezighoudt, gebaseerd op opinie en is het ontworpen om een met redenen omkleed debat uit te lokken. Er is echt geen goed of fout antwoord in een case study.
Casestudy's zijn effectieve hulpmiddelen om leads om te zetten in klanten. Ze helpen uw merk als een actuele autoriteit te vestigen, laten zien hoe uw product een echt probleem voor een klant heeft opgelost en helpen leads te zien hoe zij vergelijkbaar succes met uw diensten kunnen ervaren.
Ze positioneren uw product rechtstreeks als de beste oplossing. Er is veel discussie over de vraag of content rechtstreeks producten verkoopt. In dit geval is het antwoord ja.
Uw claims worden ondersteund door echte resultaten.
Niet iedereen maakt ze. De meeste blogposts zijn dertien in een dozijn.