Het opzetten van Google Ads is eenvoudig, een succes maken is dat niet.
Google Ads is als alcohol en Google is de barman. De barman wordt gestimuleerd om u de duurste, meest winstgevende drank te verkopen. U wilt daarentegen het beste drankje voor u. Onthoud dat Google wordt betaald door de klik en u wordt betaald door de conversie.
Google heeft het voor kleine bedrijven heel gemakkelijk gemaakt om Google Ads in te stellen en uit te voeren. Met stellingen als “Zet uw online advertentie in 15 minuten op en laat Google de rest doen”. Het is gemakkelijk in te zien waarom veel kleine bedrijven falen bij het maken van succesvolle Google Ads accounts.
We hebben veel Google Ads accounts overgenomen waar dezelfde veelvoorkomende problemen voorkwamen: verspilde uitgaven en slechte opbrengsten.
Als u een Google Ads account beheert en in een van deze vier categorieën hieronder valt. Dan is het misschien tijd om het beheer uit te besteden aan een Google Ads bureau om verspilde uitgaven te verminderen en het rendement te verhogen.
Een van de belangrijkste redenen waarom bedrijven stoppen met het gebruik van Google Ads omdat het duur is en ze het rendement niet zien. Google Ads kan een heel moeilijk programma zijn om voor te optimaliseren en soms zelfs te begrijpen. Het is geen platform waar hoe meer geld je erin stopt, hoe beter de resultaten.
Velen stoffen Google advertenties vervolgens af als niet werken voor hun bedrijf, maar dat is waarschijnlijk niet waar. Ik durf te zeggen dat uw concurrenten het gebruiken. Het moet voor hen op een bepaald niveau werken als ze erin blijven investeren. Dus misschien is het niet zo dat Google Ads niet werkt voor uw bedrijf - misschien komt het omdat u de tool niet correct gebruikt.
De meeste Google Ads accounts hebben dezelfde of vergelijkbare basisfouten die wijzen op een gebrek aan kennis over het productief en effectief configureren van Google Ads
Ze richten zich op de short-tail zoekwoorden wanneer die vaak niet de meest efficiënte of winstgevende zijn, b.v. "schoenen"Ze hebben slecht gestructureerde campagnes of een enkele ineffectieve campagne.
Zoekwoorden zijn niet thematisch gegroepeerd, bijv. blauwe schoenen gegroepeerd met roze overhemden
Geen gebruik van uitsluitingszoekwoorden - een teken dat uw budget wordt verspild
Data niet volledig begrijpen - hoe weet u wat een goed rendement oplevert als u niet meet?
Hier zijn een paar tips om het maximale uit uw Google Ads account te halen
Online marketing wordt wel ‘de meest meetbare vorm van marketing genoemd. De mogelijkheid om ROI te meten en te begrijpen is een van de grote voordelen van Google Ads, maar zoals hierboven uiteengezet, nemen we veel accounts over die zelfs geen rudimentary tracking hebben.
Een van de eerste dingen die SEO-SNEL opmerkte toen we een Google Ads accounts controleerden, is hoe weinig accounts effectieve conversietracking hebben.
Dit is een verontrustende statistiek als u geen conversies bijhoudt en Google Analytics en Google Ads niet gekoppeld heeft, is het bijna onmogelijk om effectief:
Ontdekken wat werkt en wat niet?
Uw Google Ads account en bestemmingspagina's optimaliseren om de prestaties te verbeteren?
Om geld te besparen en uw ROI te verbeteren?
Als gevolg van het gebrek aan accountactiviteit zullen vrijwel alle aspecten van het Google Ads account hieronder lijden. Verspilling van budget aan irrelevante zoekwoorden, advertenties van lage kwaliteit, resulterend in lage klikfrequenties. Wat op zijn beurt een negatief effect zal hebben op kwaliteitsscores, vertoningsaandelen, kosten per klik en uiteindelijk op ROI.
In onze ervaring is consistente accountactiviteit de belangrijkste indicator om te bepalen of uw Google Ads account al dan niet slaagt. Adverteerders die inloggen en werken aan het optimaliseren van hun campagnes ten minste één keer per maand, doen het onvermijdelijk beter dan degenen die hun accounts voor langere tijd negeren.
Google Ads kan een harde noot zijn om te kraken voor kleine bedrijven, maar een beetje meer tijd besteden aan het beheren van een betaalde zoekcampagne kan voldoende zijn om u een voorsprong te geven op de overgrote meerderheid van de adverteerders.
Zoals hierboven uiteengezet, is de optimalisatie van Google advertenties geen eenmalige gebeurtenis. Accounts zijn echter vaak gebouwd op een slechte basis waar voortdurende accountactiviteit uw account niet tot een succes zal maken.
We hebben in punt één uiteengezet dat veel accounts vergelijkbare basisfouten bevatten. Als uw account aan een van de bovenstaande punten voldoet. Dan is het verstandig zijn om een volledige audit uit te voeren en indien nodig te herstructureren om de prestaties te verbeteren.
Accounts die de tijd investeren om te herstructureren, zien vaak betere resultaten.
Een leadgeneratie bedrijf zag bijvoorbeeld na 3 maanden:
Conversies verhoogd met 10%
Kosten per lead gedaald met 2%
Conversieratio verhoogd met 6%
Het uitvoeren van een volledige audit en het beoordelen van de bedrijfsdoelstelling van Google Ads kost tijd en kennis.