Quick wins zijn bekend onder vele namen: slam dunk, no brainer, laaghangend fruit, sure thing, en easy peezy lemon squeezy, om er maar een paar te noemen. Met andere woorden, quick wins zijn die dingen die u nastreeft en die bijna gegarandeerd slagen.
Bij deze professionele relatie zijn doorgaans twee partijen betrokken:
Zorg dat iedereen gemotiveerd is – Resultaten zien bijna onmiddellijk nadat een inspanning is geleverd, is zeer motiverend voor een team. Wanneer iedereen de cijfers ziet, zullen ze gemotiveerd weglopen om de trend gaande te houden. Ze weten dat de positieve resultaten direct verband houden met de activiteit waarmee ze bezig zijn, en daardoor willen ze meer doen.
Momentum van brandstof - Elk project heeft momentum nodig om het vooruit te helpen, en er is niets dat het meer voedt dan het bereiken van een mijlpaal, het van uw lijst afvinken en een bepaalde fase van het project achter u laten. Quick wins stuwen iedereen in een voorwaartse richting en bieden springplanken voor verdere vooruitgang.
Stel een cadans voor uw project vast - De cadans van een project is het ritme waarop uw project beweegt. Zie het als het tempo waarin iemand loopt, zoals langzame, opzettelijke, logge stappen of snelle, korte en schokkerige stappen. Er is niets mis met beide snelheden, het is gewoon een kwestie van hoe lang iemands benen zijn en hun karakter.
Feel-Goodness – Last but zeker not least, is dat quick wins een goed gevoel geven voor u en uw team. Er gaat niets boven het afvinken van een taak van uw lijst en er vervolgens over te kunnen rapporteren tijdens de volgende vergadering. De positieve energie die wordt gecreëerd door prestaties, wordt gevoed in de energie die u en uw team nodig hebben om door te gaan naar de volgende fase van een project.
Een gemakkelijke manier om quick wins te identificeren, is door te brainstormen over het starten van ideeën en door mijlpalen te identificeren voordat u een engagement start. U kunt uw ideeën dan afmeten aan de volgende regels:
Zorg voor een gemakkelijk te begrijpen doel en een gerichte reikwijdte. Er mag geen onduidelijkheid zijn over wat er moet worden bereikt.
De resultaten vergroten uw geloofwaardigheid bij uw team, baas of anderen binnen de bredere organisatie.
Succes is eenvoudig te meten. Om een snelle overwinning te behalen, moet het duidelijk zijn dat u het doel hebt bereikt.
U hebt buy-in nodig van de belangrijkste stakeholders. Zonder dit zou u een quick win kunnen nastreven die onbelangrijk is voor de organisatie of haar belangrijkste stakeholders.
De overwinning moet snel te behalen zijn. Het moet mogelijk zijn om de overwinning binnen 90 dagen te behalen.
Uw team moet de capaciteiten hebben om de quick win te behalen.
De win moet waarde toevoegen aan d.w.z. een positieve impact hebben op de organisatie.