Point Of View is een integraal onderdeel van het marketingmateriaal. Het is marketingmateriaal dat promoot waar uw merk voor staat. POV is een specifieke reeks overtuigingen die u deelt met de gemeenschappen die u bedient. Deze standpunten versterken en stimuleren uw belangen en positie. Ze zijn dus duidelijk een essentieel onderdeel van uw merk.
Point Of View biedt uw bedrijf een context voor een uitgebreide discussie over een reeks onderwerpen en kunnen helpen het perspectief van uw klant over uw merk vorm te geven. Daarom is het in de wereld van vandaag van het grootste belang voor contentmarketeers om content te voorzien van een merkpersoonlijkheid, authenticiteit en een perspectief dat de klantbetrokkenheid exponentieel kan vergroten.
Terwijl u een Point Of View marketingstrategie versterkt, moet u eerst diep in de bronnen graven van waaruit u een perfect plan voor POV kunt verzinnen. Hier is een lijst van de bronnen die u kunt gebruiken om uw standpunt te bepalen.
Stem de POV af op de missie en visie van uw bedrijf
Uw perspectief op de dynamiek van de sector
Stem af op de overtuigingen en waarden van uw bedrijf
Pijnpunten en prioriteiten van de klant
Complimenteer uw marketingcommunicatie in uw POV
Nadat we hebben gesproken over de pijlers waarop u uw Point Of View beter kunt presenteren, gaan we nu dieper in op het framework voor het maken van een POV strategie. Hier is een eenvoudige stapsgewijze handleiding die u kunt gebruiken voor het maken van uw Point Of View:
Benchmark en stel doelen die specifiek, meetbaar, haalbaar en relevant zijn. Stel een doel voor wat u eruit wilt halen - of het nu meer verkeer naar uw site is of het genereren van leads - voordat u aan Point Of View begint te werken.
Meeleven met uw doelgroep. Kruip in hun schoenen en evalueer of uw content gericht en strategisch is over wat ze willen lezen. Waar zoeken ze naar op sociale media en waar vragen ze om? Analyseer deze aspecten tijdens uw brainstormsessies.
Om uw Point Of View strategie te differentiëren, analyseert u wie de bron is voor antwoorden van uw doelgroep. Zoek vervolgens naar gebieden die niet in hun content worden behandeld en vul die lacunes in.
Als u eenmaal hebt vastgesteld welke content u wilt maken, zorg er dan voor dat u een perspectief en persoonlijkheid hebt, want de content moet gemakkelijk te ontcijferen en gemakkelijk te delen zijn.
Houd uw resultaten bij om te zien of uw Point Of View content succesvol is geweest. Gebruik uw doelen die in de eerste fase zijn gedefinieerd om te beslissen welke statistieken u bijhoudt.
Dit is een onmisbaar onderdeel van elk marketingmateriaal. Voordat u begint met strategieën, moet u uw publiek kennen. Als het niet voor het juiste publiek is geschreven, zullen ze het niet lezen. Als het op Point Of View aankomt, moet u uw publiek een beetje kennen voordat u met een MKB-er spreekt. Uiteindelijk zal het u helpen uw vragen vorm te geven en de content die u maakt te kaderen.
Klanten hebben wel informatie nodig, maar houd er rekening mee dat ze op zoek zijn naar een oplossing voor hun probleem(en). Richt uw content op hoe uw product of dienst dit specifieke probleem kan oplossen en hun leven gemakkelijker kan maken, in plaats van alleen over uzelf te praten. De voordelen wegen op elk moment zwaarder dan de kenmerken. Het grootste deel van uw Point Of View content moet worden gewijd aan het verstrekken van nuttige informatie en statistieken aan de consument over onderwerpen die van belang zijn en om hen te helpen zien hoe de POV van uw bedrijf hun leven precies ten goede kan komen. Op het moment dat uw doelgroep uw bedrijf profileert als een bron van relevante content en informatie, is de kans groter dat ze positief reageren op al uw marketingcommunicatie. Op deze manier neemt uw klantgerichte merkwaarde toe.
Zoek uit waar mensen praten over wat uw bedrijf interesseert en ga vervolgens het gesprek aan. Maak deel uit van de community en begin authentiek te communiceren. Uw Point Of View moet geloofwaardigheid uitstralen en niet overkomen als een hoax. Praat met uw klanten, ga met hen in gesprek, becommentarieer hun gedachten en creëer content van uw eigen unieke POV die de huidige problemen aanpakt.
Uw Point Of View is gebaseerd op uw kijk op zaken die relevant (en onderhoudend) zijn voor uw klanten. Zoek naar een bredere reeks onderwerpen en creëer content die daarop draait, en niet alleen om uw producten. Probeer een grotere community te betrekken bij u Point Of View. Ga verder dan uw bedrijf. Welke andere gebieden kunt u aanspreken? Welke gegevens heeft u die kunnen helpen bij het produceren van nieuwe content? Welke content zou interessant zijn voor uw team? Door deze vragen te beantwoorden, kunt u een Point Of View ontwikkelen.