Vaarwel, Google AdWords. Hallo Google Ads
Google heeft de beslissing genomen om zijn overweldigende hoeveelheid
advertentieproducten te consolideren onder drie gloednieuwe paraplu's: Google Ads, Google Marketing Platform en Google Ads Manager. Lees hier het hele artikel over de naamsverandering van Google AdWords naar
Google Ads
Nieuwsfeed in zoek-app Google wordt uitgebreid
De Android en
iOS app krijgt een uitgebreidere
nieuwsfeed. Met meer artikelen, video's en sportuitslagen die worden geselecteerd op basis van de interesse van gebruikers. Deze functie die al in een eerder stadium werd geïntroduceerd krijgt nu meer functies.
Google houdt rekening met lokale en wereldwijde
trends. Ook worden de persoonlijke hobby's van een
gebruiker en de mate van interesse meegenomen. Een voetbalfanaat ontvangt op deze manier meer
nieuws over zijn favoriete voetbalclub. De reguliere zoekresultaten bieden gebruikers de mogelijkheid om hun favoriete nieuwsfeed te volgen. Favoriete tv-series zoals game of thrones hoeven hierdoor nooit meer gemist te worden. Om een verhaal van meerdere kanten te belichten biedt
Google de mogelijkheid om alternatieve bronnen aangaande hetzelfde onderwerp te kunnen bekijken. Met deze functie hoopt
Google de critici de mond te snoeren, omdat er wordt beweerd dat
verhalen vaak slechts van een kant worden bekeken. Woensdag worden deze nieuwe functies uitgerold in de Verenigde Staten. In de komende weken zullen deze functies voor iOS en Android ook in andere landen worden uitgerold.
Mobile First Indexing
Heeft u al gehoord van
mobile first indexing? Google is druk bezig met het ontwikkelen van een mobile index waarin mobiele zoekresultaten de hoofdrol zullen spelen.
Volgens Google komt in deze nieuwe index de focus te liggen op
fresh content. Dagelijks uw
website aanvullen met nieuws en content kan u dus helpen om een hoge ranking in de nieuwe Google mobile first index te bemachtigen. De
snelheid van uw website zal ook een bepalende factor gaan worden wat betreft uw rankings en uw posities in Google.
Accelerated Mobile Project (AMP)
Dit mobiele project van Google (
AMP) krijgt steeds meer vorm en is erop gericht om een website in minder dan 1 seconde te laden. Een snelle website met fresh content dat zijn de magische Ingrediënten voor hoge rankings in de nieuwe mobile first index van Google.
Google's secundaire index voor desktop zoeken
De huidige index of secundaire index zal gebruikt blijven worden om zoekresultaten met meer statische content te tonen. Tijdens het schrijven van dit artikel was Google nog bezig met het ontwerpen van hun nieuwe mobile first index. Meer details zijn op dit moment nog niet bekend.
In een later stadium zullen we dit artikel aanvullen met nieuws over de ontwikkelingen van Google's nieuwe mobiele index.
Wat is Structured data en Microformats?
Het idee achter HTML microformats is het opzetten van context voor crawlers van zoekmachines. Microformats zijn een snelle oplossing voor het markeren van uw HTML code om te verwijzen naar specifieke relaties zoals uw adres, werk, of collega's. Microformats zijn vrij oud, maar werken nog steeds. Nieuwere ontwikkelingen zijn snel in opkomst door de wereldwijde toename van het aantal development communities, die erg populair zijn geworden in de afgelopen jaren.
Wat zijn microformats en microdata? Google geeft aan dat uw website gebruik moet maken van deze formaten in de HTML code om u SEO rankings te verhogen. Dit geldt vooral voor media content, zoals video's of afbeeldingen.
Microformats vs Structured data
Er zijn een paar verschillende methoden geweest de afgelopen jaren die op de voet gevolgd werden door webontwikkelaars. Microformats zijn de oudste en in het algemeen de meest bekende markup, maar niet meer zo veel gebruikt. Ze hebben de weg voor andere methoden die gebruik maken van de nieuwere microdata syntax geplaveid (Schema.org).
Als u geïnteresseerd bent in het gebruik van deze extra data markup voor het verbeteren van de positie van uw website in de zoekresultaten dan kunnen wij u helpen. Google zal beide methoden blijven ondersteunen in de toekomst. Door de goede ondersteuning van rich snippets gaat onze voorkeur uit naar het gebruik van structured data (Schema.org).
Microformats worden gebouwd met behulp van HTML element classes. Dit betekent dat wij de naam van de class instellen op een bepaalde waarde, zoals adres of achternaam. De HTML-microdata syntax gebruikt zijn eigen attributen zoals itemprop en itemtype. Webontwikkelaars kunnen zelfs voor hun eigen bedrijf nieuwe categorieën microdata stijlen ontwikkelen.
Intro Microformats
Een website waar u meer informatie vindt is de Microformats wiki pagina. Hier is de uitleg van elk onderwerp dat u zou kunnen bedenken gepubliceerd. Ze hebben ook een korte introductiepagina die veel nuttige informatie biedt. In principe wordt microformats gebruikt om de inhoud van uw website stukje bij beetje te verklaren.
Dit alles wordt bereikt door het toevoegen van classes en rel waarden voor uw belangrijkste elementen. Deze waarden worden gebruikt om objecten uit te leggen aan zoekmachines zodat ze de informatie op uw website kunnen begrijpen. Enkele voorbeelden: boeken, artikelen, podcasts, evenementen, of zelfs mensen. Wij adviseren het gebruik van microformats in combinatie met (XHTML, XML, HTML4, HTML5) vanwege het feit dat dit een eenvoudige methode is voor het toevoegen van meer beschrijvende context.
Wat is een SSL Certificaat?
SSL Certificaten zijn kleine bestanden die cryptografische sleutels bevatten om de details van een organisatie digitaal te beveiligen. Indien het geïnstalleerd is op een webserver wordt het hangslot en het https-protocol geactiveert (via poort 443) voor veilige verbindingen van een webserver naar een browser. Vaak wordt SSL gebruikt om creditcard transacties, data overdracht en logins te beveiligen. Meer recentelijk is het de norm geworden bij het veiligstellen van het doorbladeren van social media sites.
SSL Certificaten bevatten:
domeinnaam, de naam van de server of de hostnaam.
Een organisatorische identiteit (D.W.Z. naam van het bedrijf) en de locatie.
Een organisatie moet het SSL certificaat installeren op haar webserver om veilige sessies met browsers te starten. Afhankelijk van het type SSL certificaat wat u heeft aangevraagd, zal de organisatie verschillende niveaus van doorlichting moeten ondergaan. Eenmaal geinstalleerd, kan verbinding worden gemaakt met de website via https://www.seo-snel.nl, omdat dit aangeeft dat de server een beveiligde verbinding met de browser heeft opgezet. Zodra een beveiligde verbinding tot stand is gebracht, wordt alle webverkeer tussen de webserver en de webbrowser beveiligd. Browsers vertellen bezoekers van een website dat deze met SSL beveiligd is via meerdere zichtbare indicatoren.