SEO SNEL bedrijfslogo

Wat is CPL?

Cost Per Lead

Cost Per Lead (CPL) is de hoeveelheid geld die nodig is om een nieuwe potentiële klant voor uw verkoopteam te genereren op basis van een lopende marketingcampagne. Deze potentiële klanten - of leads - hebben een advertentie gezien, erop geklikt en vervolgens een aantal van hun contactgegevens gegeven in ruil voor een whitepaper of meer informatie over uw product, waardoor ze in uw sales funnel terecht zijn gekomen.

CPL laat marketingteams weten of ze een gepast bedrag uitgeven aan verschillende manieren om nieuwe leads te verwerven, zoals Google Ads of Facebook Ads. Hoe hoger de CPL in vergelijking met andere bedrijven in uw branche, hoe minder effectief de marketingcampagne is. Uiteraard wordt een lagere CPL als ideaal beschouwd.

CPL is slechts een van de vele statistieken waar online marketeers vaak naar kijken. Probeer het niet te verwarren met deze andere afkortingen:

Cost Per Mile of Kosten per duizend (CPM) – De kosten van 1000 gebruikers die de advertentie bekijken.

Cost Per Click of De kosten per klik (CPC) – De kosten van één persoon die op de advertentie klikt.

Cost Per Acquisition of Kosten per actie (CPA) - De kosten van één persoon die een product koopt.

Advertentie- en marketingcampagnes zijn de sleutel tot het vinden van nieuwe klanten voor uw bedrijf, maar hoe weet u of die campagnes effectief werken? Als u nieuwe klanten krijgt maar meer betaalt dan ze waard zijn aan advertentie uitgaven, kan dit een onhoudbare toekomst voor uw bedrijf betekenen.

Gelukkig is er een eenvoudige manier om te meten hoe kosteneffectief uw campagnes zijn. Kosten per lead (CPL) is een statistiek die u vertelt of uw inspanningen en advertentie uitgaven vruchten afwerpen.

Waarom is het belangrijk om uw kosten per lead te kennen?

Bedrijven vertrouwen op dit online advertentieprijsmodel om te bepalen of deze of gene campagne winstgevend is. Deze statistiek laat zien hoeveel geld het kost om nieuwe leads binnen te halen.

Laten we eens kijken hoe het Cost Per Lead model werkt. Eerst vraagt u een platform van een derde partij om uw advertenties op hun site te plaatsen. Wanneer gebruikers erop klikken, worden ze doorgestuurd naar uw site waar ze een bepaalde actie moeten uitvoeren, bijvoorbeeld zich aanmelden voor een nieuwsbrief, zich registreren voor een webinar of een artikel met korting kopen. Nadat ze zich hebben aangemeld, worden ze uw leads en krijgt de uitgever een commissie.

Met deze statistiek kunt u zien of u uw advertentiebudget verstandig besteedt. Zo kunt u de kanalen ontdekken die u de meeste leads opleveren en investeringen in minder winstgevende kanalen verminderen.

Nu u weet waarom Cost Per Lead essentieel zijn, gaan we kijken hoe u deze kunt berekenen om de kosteneffectiviteit van een marketingcampagne te ontdekken.

Hoe de kosten per lead te berekenen

Het is vrij eenvoudig. U moet het aantal gegenereerde leads weten (zowel marketing- als verkoopgekwalificeerde leads) en het bedrag dat u aan deze specifieke campagne hebt uitgegeven.

Cost Per Lead = totale marketinguitgaven/het aantal gegenereerde leads

U heeft bijvoorbeeld € 600 uitgegeven aan een Google Ads campagne. Het heeft u 45 leads opgeleverd, dus uw kosten per lead zijn € 13 (600/45). Vergelijk deze prijs met de prijs van uw gemiddelde product om te ontdekken of het duur is voor uw bedrijf of precies goed.

Het is van vitaal belang om te weten waar uw leads vandaan komen. Speel geen spelletje, want u kunt uw budget verspillen. Ontdek de meest winstgevende kanalen en concentreer uw middelen daarop.

Als de Cost Per Lead te hoog lijken, volg dan de tips om deze te verlagen.

Voer retargeting campagnes uit

U hebt waarschijnlijk gemerkt dat een groot deel van de gebruikers die uw producten bekijken of ze zelfs aan hun winkelwagentje toevoegen, uw website verlaten zonder te kopen. Een ingewikkelde checkout, verzendkosten of onduidelijk retourbeleid kan ervoor zorgen dat ze geen klant worden. Daarom kunt u, in plaats van nieuwe leads te verwerven, deze gebruikers terughalen door het laatste zetje te geven: een retargeting campagne. Wanneer ze verschillende sites bezoeken, kunnen ze uw relevante advertenties zien die hen aanmoedigen om een bestelling te plaatsen. Zo bent u minder geld kwijt aan het converteren van warme leads.

Beperk uw demografische gegevens

Om uw producten effectief te verkopen, moet u weten aan wie u ze verkoopt. Analyseer uw rapporten om erachter te komen welke demografische gegevens het meest betrokken zijn bij uw advertenties. Controleer het geslacht en de leeftijd van deze mensen en bedenk waarom andere gebruikers geen interactie hebben met uw campagnes. Daarom kunt u mensen identificeren die niet geïnteresseerd zijn in uw producten en stoppen met het verspillen van uw budget aan hen.

Verminder het aantal velden

Kijk aandachtig naar uw opt in formulier alsof u een gebruiker bent. Beantwoord alle vragen om te bepalen hoeveel tijd het kost om ze in te vullen. Zorg ervoor dat u alleen om belangrijke informatie vraagt. Het invullen van lange formulieren maakt sitebezoekers moe en kan ze zelfs irriteren, dus zorg ervoor dat u het aantal velden beperkt. U kunt hen immers later om meer gegevens vragen.

Optimaliseer de laadsnelheid van uw pagina

Denk aan de laatste keer dat u een advertentielink heeft geklikt. Hoe lang heeft u gewacht om de pagina te laden? Zou u 5 of zelfs 10 seconden wachten? Hoe meer mensen moeten wachten, hoe meer potentiële klanten bedrijven verliezen. Het is van cruciaal belang om regelmatig de laadtijd van uw pagina te controleren en te werken aan de verbetering ervan.

Voordelen voor online marketing

Cost Per Lead heeft het voordeel dat advertentiecampagnes schaalbaarder zijn. Net als bij andere methoden, zoals Cost Per Order, betaalt het bedrijf alleen voor succesvolle acquisitie van potentiële klanten en niet voor advertentiemedia zoals banneradvertenties. Hoeveel reclame er uiteindelijk nodig is om individuele leads te genereren, is dan niet langer de verantwoordelijkheid van het bedrijf dat de leads koopt, maar van de uitgever die akkoord is gegaan met de CPL.

Een ander voordeel van de CPL methode is dat het potentiële klanten genereert die meer bereid zijn om te kopen dan klanten die alleen met klikken worden gegenereerd. Vooral bij consult intensieve of kostbare diensten en producten is de CPL methode het meest kansrijk.

Online Marketingbureau inhuren?

Heeft u een vertrouwde outsourcingpartner voor online marketing nodig om u te helpen uw bedrijf te laten groeien? SEO-SNEL heeft jarenlange ervaring met het helpen van bedrijven door het aanbieden van marketingoutsourcingdiensten.
  1. Home
  2. Cost Per Lead

Content Marketing

Content Marketing

Content is altijd koning, maar de heerser van vandaag heeft een vreemde vorm van democratie gekozen. Uw koning moet de mogelijkheid hebben om de meerderheid te sussen.

Evolved Search Engine Optimization

Evolved Search Engine Optimization

SEO blijft veranderen en we zijn voortdurend in ontwikkeling om de best mogelijke resultaten te leveren. Wij zullen het plan dat werkt voor u maken.

Pay Per Click (PPC)

Pay Per Click

Zoekmachines besteden meer tijd aan premium voorpagina's met betaalde onroerend goed vermeldingen. U moet daar ook deel van gaan uitmaken. Wij bouwen een krachtige PPC Campagne.

Pay Per Click

Conversie Optimalisatie

Conversie Optimalisatie

Maak van uw toevallige bezoekers betalende klanten. Ga dan naar de volgende stap en zet ze om in Brand Advocates, die het woord, het woord van uw merk, zullen verspreiden. Start vandaag met Conversie Optimalisatie.

Conversie Optimalisatie

Web Ontwikkeling

Web Ontwikkeling

Krijg een website die werkt. Moderne klanten hebben hoge verwachtingen, de oude site is gewoon niet meer van deze tijd. Maak vandaag een nieuwe start. Een moderne website die geschikt is voor elk scherm.

Web Ontwikkeling

Sociale Media marketing

Sociale Media Marketing

Bouw een gemeenschap van Brand Advocates. Laat hen het woord van uw bedrijf verspreiden. Onze social media experts helpen u om klanten op de juiste platforms aan te trekken. Begin vandaag nog!

Sociale Media Marketing

Optimalisatie

Onze zoekmachine optimalisatie (SEO) diensten zijn ontworpen om de zichtbaarheid te verhogen binnen de algoritmische ('natuurlijke', 'organische' of 'vrije') zoekresultaten om kwalitatief en gericht verkeer te leveren naar uw website. We zijn een full-service online marketing bureau en specialist in SEO en de #1 op het gebied van online marketing in Nederland. Het optimaliseren van uw website is ons dagelijks werk. Online marketing bureau SEO SNEL.

Optimalisatie »

Webteksten

Het produceren van content die prospects en klanten bezighoudt, is de grootste uitdaging van content marketing waar bedrijven vandaag de dag mee geconfronteerd worden. Wij hebben de tijd, inzet en middelen die nodig zijn om waardevolle content activa voor uw team te creëren. Wij hebben de beste SEO tekstschrijver in huis die SEO teksten schrijft voor uw website en SEO tips geeft. Deze tekstschrijver werkt volgens een SEO Checklist en zal uw SEO teksten op een professionale manier schrijven.

Webteksten »

Webstatistieken

Google Analytics is één van de meest doeltreffende instrumenten in online marketing. Door gebruik te maken van Google Analytics data kunnen wij niet alleen inzicht krijgen in hoeveel verkeer er naar uw site komt, maar ook waar het verkeer vandaan komt en wat gebruikers ter plaatse doen. Een Google Analytics account is onmisbaar voor elke website en onze Google Analytics consultant helpt u graag bij het installeren en het uitlezen van de statistieken van uw website.

Webstatistieken »

Zoekmachine Optimalisatie

Het bouwen van een solide basis voor economische groei. Technische SEO analyse is de basis van elke levensvatbare SEO campagne. Zonder deskundige website-analyse, is het onmogelijk om te weten hoe en of de zoekmachines uw website zien. We bieden de beste SEO (Search Engine Optimization) en online marketing diensten van Nederland. Onze SEO diensten bieden de garantie op een toppositie in Google. Neem vandaag nog contact met ons op en uw website zal snel stijgen.

Zoekmachineoptimalisatie »

Zoekmachine Adverteren

We begrijpen dat het succes van gerichte reclame een samenwerkingsverband is. Wij willen samen met u de zoekwoorden en de belangrijkste zinnen, die relevant zijn voor rankings, verbeteren. Een Google AdWords expert zal samen met u bepalen welke zoekwoorden de meest kansen hebben om te groeien. Aan de hand van de SEO score en SEO check van uw website beoordelen wij of de uitslag die de SEO check laat zien het noodzakelijk maakt om de SEO content van uw SEO website aan te passen.

Zoekmachine Adverteren »

E-mail Marketing

Wat is e-mail marketing? E-mail marketing is een vorm van direct marketing die gebruik maakt van e-mail om een commerciële boodschap, over een product of dienst van uw bedrijf, aan potentiële en huidige klanten over te brengen. E-mail marketing is een vorm van viral marketing en direct marketing waarmee u tegen lage kosten kunt adverteren. Onze e-mail marketing consultant kent alle marketing trends op het gebied van e-mail marketing en helpt uw bedrijf met het maken van effectieve mailings

E-mail Marketing »

Internet Adverteren

Zoals PPC (pay per click) al aangeeft, betaalt u wanneer bezoekers klikken op uw advertentie. Met andere woorden u betaalt alleen voor het daadwerkelijk doorklikken naar uw website. Met PPC (pay per click) marketing kunt u tegen lage kosten adverteren op het internet. Uw website wordt weergegeven volgens uw bod voor een bepaald zoekwoord. Onze online marketing consultant bedenkt de beste marketing strategie voor uw bedijf. Met Google Adwords Pay Per Click adverteren kunt u altijd op de eerste plek staan.

Internet Adverteren »

Facebook Adverteren

Sociale Media Advertentie Diensten. Bereik uw doelgroep. Dankzij sociale media reclame kunnen merken gerichte advertenties leveren aan gekwalificeerde gebruikers en efficiënter verkeer naar hun websites leiden. Sociale media reclame zorgt voor micro-targeting van uw core doelgroep op basis van onder andere de locatie, leeftijd, geslacht en interesses. Adverteren op Facebook doet u tegen lage kosten. Facebook Marketing en een advertentie op facebook trekt altijd de aandacht van uw doelgroep.

Facebook Adverteren »