SEO SNEL bedrijfslogo

Wat is een bid?

bids

Een bid vertegenwoordigt het bedrag dat u bereid bent te besteden voor een enkele klik op een bepaald zoekwoord in Google Ads. Die bids bepalen waar uw advertenties worden weergegeven in de zoekresultaten.

De beste manier om na te denken over een bid en alle betaalde advertenties is als een veiling.

Elke keer dat er een zoekopdracht wordt uitgevoerd in Google, voert Google de resultaten door hun algoritme en rangschikt ze op basis van hoeveel mensen bereid zijn te betalen voor die term, evenals de kwaliteitsscore voor die term.

U beheert een bid binnen het Google Ads platform. Het platform kan soms overweldigend lijken, vooral als u grote accounts of veel verschillende campagnes beheert. Maar het kan in kleinere brokken worden opgesplitst.

Al uw zoekwoorden, bids en advertenties bevinden zich in een advertentiegroep, die zich in een campagne bevindt. Een campagne kan meerdere advertentiegroepen bevatten, elk met verschillende sets zoekwoorden en advertenties. Campagnes zijn ook de plek waar u uw dagbudget kunt aanpassen, evenals hoeveel geld u in totaal voor die bepaalde dag aan dat zoekwoord wilt uitgeven.

Hoe past u uw biedingen aan?

U kunt naar Google Ads gaan en uw biedingen zo vaak als u wilt wijzigen om de best mogelijke resultaten te realiseren. Een van de belangrijkste dingen die u moet weten over bids, is dat het wijzigen van uw bids het budget dat u heeft ingesteld voor uw totale advertentie uitgaven niet verandert.

Als het gaat om het bedrag dat u aan een bid zou moeten uitgeven, vertelt Google u het bereik van laag tot hoog dat doorgaans voor dat zoekwoord wordt uitgegeven, maar het is uiteindelijk aan u hoeveel u uitgeeft.

Er zijn twee verschillende methoden die u kunt gebruiken om uw zoekwoordbiedingen aan te passen: handmatig en geautomatiseerd.

Door een geautomatiseerde methode te gebruiken, kan Google maximaliseren voor elke strategie die u kiest, op basis van het budget dat u heeft ingesteld.

Geautomatiseerde bidstrategieën zijn kosten per actie, doelrendement op advertentie uitgaven, klikken maximaliseren, conversies maximaliseren, conversiewaarde maximaliseren, vertoningspercentage targeten en handmatige kosten per klik.

Google baseert de wijzigingen die het aanbrengt op prestaties uit het verleden, maar het kan niet worden gebruikt om rekening te houden met zaken als recente gebeurtenissen die de prestaties van uw advertenties kunnen beïnvloeden.

Afhankelijk van uw bekendheid of ervaring met betaalde advertenties, kan het de moeite waard zijn om een automatische biedstrategie te gebruiken om een deel van het giswerk voor u weg te nemen. Maar als u tijd heeft om het biedsysteem te begrijpen, is er een veel grotere kans op resultaten met een handmatige strategie.

Hoe te optimaliseren voor zoekwoordrangschikking

We hebben eerder gezegd dat een bid het bedrag is dat u bereid bent te besteden voor dat zoekwoord, maar het bid alleen bepaalt niet waar u scoort.

Net als bij organisch zoeken, wil Google niet alleen het beste resultaat geven aan de persoon die het meeste geld uitgeeft zonder de inhoud of pagina te valideren die een advertentie promoot.

De andere factor die een rol speelt bij het verschijnen in een ranglijst, is uw kwaliteitsscore.

Uw kwaliteitsscore voor een bepaald zoekwoord is een weergave van drie primaire factoren:

Advertentierelevantie

Ervaring op de landingspagina

Verwachte klikfrequentie

Advertentierelevantie

Uw advertentie relevantiescore is een meting van hoe nauw uw zoekwoord overeenkomt met de boodschap in uw advertenties.

Ervaring op de landingspagina

De ervaring van de landingspagina lijkt erg op elkaar en die score is gebaseerd op hoe relevant de landingspagina is voor de mensen die op uw advertentie klikken. Het geeft weer hoe goed de berichten op uw landingspagina overeenkomen met de advertentie waarop de bezoeker in eerste instantie heeft geklikt.

Verwachte klikfrequentie

De verwachte klikfrequentie meet hoe waarschijnlijk het is dat uw advertentie wordt weergegeven op basis van de klikfrequentie.

Dit getal is een schatting, dus het is belangrijk om te onthouden dat het niet hetzelfde is als de werkelijke klikfrequentie die u als CTR in uw accountstatistieken ziet.

Dit is de meest complexe van de drie factoren die Google gebruikt om kwaliteitsscore te bepalen. Dit meet hoe waarschijnlijk het is dat er op uw advertentie wordt geklikt wanneer deze voor een bepaald zoekwoord wordt weergegeven. Dit is gebaseerd op de eerdere prestaties van uw zoekwoord op basis van de positie van uw advertentie.

In elke categorie krijgt u een score bovengemiddeld, gemiddeld of ondergemiddeld. Wanneer u probeert deze score te verbeteren, kunt u het beste kijken hoe relevant uw advertentie werkelijk is voor dat zoekwoord. Door deze statistiek te evalueren, kunt u de zoekwoorden vinden die u misschien helemaal geen prioriteit wilt geven of waarop u helemaal niet wilt bieden.

Al deze drie factoren geven u uw algehele kwaliteitsscore, maar Google laat u zien hoe u op elk gebied scoort, zodat u deze zo nodig kunt aanpassen om uw score te verhogen.

Online Marketingbureau inhuren?

Heeft u een vertrouwde outsourcingpartner voor online marketing nodig om u te helpen uw bedrijf te laten groeien? SEO-SNEL heeft jarenlange ervaring met het helpen van bedrijven door het aanbieden van marketingoutsourcingdiensten.
  1. Home
  2. Bid

Content Marketing

Content Marketing

Content is altijd koning, maar de heerser van vandaag heeft een vreemde vorm van democratie gekozen. Uw koning moet de mogelijkheid hebben om de meerderheid te sussen.

Evolved Search Engine Optimization

Evolved Search Engine Optimization

SEO blijft veranderen en we zijn voortdurend in ontwikkeling om de best mogelijke resultaten te leveren. Wij zullen het plan dat werkt voor u maken.

Pay Per Click (PPC)

Pay Per Click

Zoekmachines besteden meer tijd aan premium voorpagina's met betaalde onroerend goed vermeldingen. U moet daar ook deel van gaan uitmaken. Wij bouwen een krachtige PPC Campagne.

Pay Per Click

Conversie Optimalisatie

Conversie Optimalisatie

Maak van uw toevallige bezoekers betalende klanten. Ga dan naar de volgende stap en zet ze om in Brand Advocates, die het woord, het woord van uw merk, zullen verspreiden. Start vandaag met Conversie Optimalisatie.

Conversie Optimalisatie

Web Ontwikkeling

Web Ontwikkeling

Krijg een website die werkt. Moderne klanten hebben hoge verwachtingen, de oude site is gewoon niet meer van deze tijd. Maak vandaag een nieuwe start. Een moderne website die geschikt is voor elk scherm.

Web Ontwikkeling

Sociale Media marketing

Sociale Media Marketing

Bouw een gemeenschap van Brand Advocates. Laat hen het woord van uw bedrijf verspreiden. Onze social media experts helpen u om klanten op de juiste platforms aan te trekken. Begin vandaag nog!

Sociale Media Marketing

Optimalisatie

Onze zoekmachine optimalisatie (SEO) diensten zijn ontworpen om de zichtbaarheid te verhogen binnen de algoritmische ('natuurlijke', 'organische' of 'vrije') zoekresultaten om kwalitatief en gericht verkeer te leveren naar uw website. We zijn een full-service online marketing bureau en specialist in SEO en de #1 op het gebied van online marketing in Nederland. Het optimaliseren van uw website is ons dagelijks werk. Online marketing bureau SEO SNEL.

Optimalisatie »

Webteksten

Het produceren van content die prospects en klanten bezighoudt, is de grootste uitdaging van content marketing waar bedrijven vandaag de dag mee geconfronteerd worden. Wij hebben de tijd, inzet en middelen die nodig zijn om waardevolle content activa voor uw team te creëren. Wij hebben de beste SEO tekstschrijver in huis die SEO teksten schrijft voor uw website en SEO tips geeft. Deze tekstschrijver werkt volgens een SEO Checklist en zal uw SEO teksten op een professionale manier schrijven.

Webteksten »

Webstatistieken

Google Analytics is één van de meest doeltreffende instrumenten in online marketing. Door gebruik te maken van Google Analytics data kunnen wij niet alleen inzicht krijgen in hoeveel verkeer er naar uw site komt, maar ook waar het verkeer vandaan komt en wat gebruikers ter plaatse doen. Een Google Analytics account is onmisbaar voor elke website en onze Google Analytics consultant helpt u graag bij het installeren en het uitlezen van de statistieken van uw website.

Webstatistieken »

Zoekmachine Optimalisatie

Het bouwen van een solide basis voor economische groei. Technische SEO analyse is de basis van elke levensvatbare SEO campagne. Zonder deskundige website-analyse, is het onmogelijk om te weten hoe en of de zoekmachines uw website zien. We bieden de beste SEO (Search Engine Optimization) en online marketing diensten van Nederland. Onze SEO diensten bieden de garantie op een toppositie in Google. Neem vandaag nog contact met ons op en uw website zal snel stijgen.

Zoekmachineoptimalisatie »

Zoekmachine Adverteren

We begrijpen dat het succes van gerichte reclame een samenwerkingsverband is. Wij willen samen met u de zoekwoorden en de belangrijkste zinnen, die relevant zijn voor rankings, verbeteren. Een Google AdWords expert zal samen met u bepalen welke zoekwoorden de meest kansen hebben om te groeien. Aan de hand van de SEO score en SEO check van uw website beoordelen wij of de uitslag die de SEO check laat zien het noodzakelijk maakt om de SEO content van uw SEO website aan te passen.

Zoekmachine Adverteren »

E-mail Marketing

Wat is e-mail marketing? E-mail marketing is een vorm van direct marketing die gebruik maakt van e-mail om een commerciële boodschap, over een product of dienst van uw bedrijf, aan potentiële en huidige klanten over te brengen. E-mail marketing is een vorm van viral marketing en direct marketing waarmee u tegen lage kosten kunt adverteren. Onze e-mail marketing consultant kent alle marketing trends op het gebied van e-mail marketing en helpt uw bedrijf met het maken van effectieve mailings

E-mail Marketing »

Internet Adverteren

Zoals PPC (pay per click) al aangeeft, betaalt u wanneer bezoekers klikken op uw advertentie. Met andere woorden u betaalt alleen voor het daadwerkelijk doorklikken naar uw website. Met PPC (pay per click) marketing kunt u tegen lage kosten adverteren op het internet. Uw website wordt weergegeven volgens uw bod voor een bepaald zoekwoord. Onze online marketing consultant bedenkt de beste marketing strategie voor uw bedijf. Met Google Adwords Pay Per Click adverteren kunt u altijd op de eerste plek staan.

Internet Adverteren »

Facebook Adverteren

Sociale Media Advertentie Diensten. Bereik uw doelgroep. Dankzij sociale media reclame kunnen merken gerichte advertenties leveren aan gekwalificeerde gebruikers en efficiënter verkeer naar hun websites leiden. Sociale media reclame zorgt voor micro-targeting van uw core doelgroep op basis van onder andere de locatie, leeftijd, geslacht en interesses. Adverteren op Facebook doet u tegen lage kosten. Facebook Marketing en een advertentie op facebook trekt altijd de aandacht van uw doelgroep.

Facebook Adverteren »